کد خبر: ۲۱۹۴۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
رييس کميته فوتبال و فوتسال مجلس معتقد است: شفاف‌سازي در فوتبال بايد انجام شود اما نه به آن معنا که آن را به همه اعلام کنيم.

 

سيدشريف حسيني با بيان اين که با انتشار قراردادهاي فوتبال موافق هستم، اظهار کرد: در حال حاضر در شرايطي گام بر مي‌داريم که حرف‌ها و حديث هاي مختلفي در بخش ورزش، به ويژه موضوع قرارداد بازيکنان فوتبال در جامعه مطرح است.

به گزارش ايسنا، وي بيان کرد: در همه جاي کشور براساس توانمندي فرد، تخصص، عملکرد، کارايي و زحمات، ميزان دستمزد مشخص مي شود و بايد توجه کرد که در کشور در شرايطي هستيم که بحث عدم دريافت يارانه براي مردم مطرح است. ما در کشوري زندگي مي کنيم که مقام معظم رهبري بحث اقتصاد مقاومتي را مطرح مي کند، پس بايد دقت کنيم که اقتصاد مقاومتي در تمام کارهاي مان در کشور نمود داشته باشد که يکي از اين موارد ورزش و بحث سقف قرارداد بازيکنان است.

عضو فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که نمي توانيم پيش داوري کنيم يا خودمان را جاي يک متخصص بگذاريم و بگوييم قرارداد بايد X ريال باشد، افزود: به هر حال اگر قانوني مشخص مي شود، بايد براي تمام تيم ها قابل اجرا باشد و فرار از قانون نيز براي هر تيم بايد تنبيه و توبيخي در بر داشته باشد.

وي با اشاره به قراردادهاي بازيکنان و کادرفني تيم فولادخوزستان، خاطر نشان کرد: نگاه اجمالي به قراردادهاي بازيکنان و کادر فني تيم فولادخوزستان که قهرمان ليگ برتر شده است و در ليگ قهرمانان آسيا هم بهترين نماينده ايران است، نشان مي دهد که در مقايسه با قراردادهاي ساير تيم ها، اقتصاد مقاومتي صحيحي در اين باشگاه وجود است. پس همه چيز با پول و قرارداد بسيار به دست نمي آيد.

حسيني اظهار داشت: در شرايطي به برخي بازيکنان پول بسيار مي دهيم که مربي تيم‌ملي‌مان به دنبال شناسنامه‌هاي ايراني يک‌طرفه در باشگاه هاي اروپايي است؛ يعني آن بازيکناني که در اين جا ميلياردي پول دريافت مي‌کنند يا براي کشور خودش هم توان استفاده از او وجود ندارد يا اين که اين بازيکنان، ميلياردي پول مي گيرند ولي حاضر نيستند توانمندي‌هايشان را در اختيار تيم‌ملي قرار دهند و خودشان را فقط براي گرفتن آن پول ها، در باشگاه ها حفظ مي کنند.

وي بيان کرد: به هر حال ما بايد به اين موضوع دقت کنيم و به همين دليل است که نمايندگان مجلس باتوجه به اساس کار توسط فراکسيون ورزش در مجلس، توصيه هايي مبني بر شفاف بودن قراردادها، تابعيت از يک دستورالعمل مدون در وزارت ورزش و جوانان و عدالت در تقسيم اعتباراتي که مجلس براي وزارت ورزش و جوانان مصوب کرده است، به وزير ورزش و جوانان داشتند.

رييس کميته فوتبال و فوتسال مجلس شوراي اسلامي گفت: جا دارد از وزارت ورزش و جوانان که در اين مسير گام بر مي دارد و مي خواهد عدالت را برقرار کند، تشکر کنيم. نگاه به رقابت سالم در ورزش و فوتبال پاک، مدنظر وزارت ورزش و جوانان ما بوده است. بيش از 100 تن از نمايندگان مجلس با شفاف‌سازي قراردادها موافق بودند و من هم جزو نمايندگان موافق بودم. اين اقدامات تذکري در راستاي اصلاح امور و بهتر انجام شدن کارها است و فکر نمي کنم کسي هم مخالف شفاف‌سازي قراردادهاي بازيکنان باشد.

وي در پاسخ به اين سوال که شفاف‌سازي ممکن است موجب ايجاد تنش در فوتبال کشور شود، نظر شما در اين باره چيست؟ گفت: شفاف‌سازي اعلام نيست و ما نمي گوييم که آن را به همه اعلام کنيم؛ بلکه شفاف سازي يعني اگر قرارداد X ريالي بسته مي شود بايد مالياتي به نفع دولت از آن کسر شود و ديگر حاشيه اي نداشته باشد. يعني به اين صورت نباشد که خودرويي از خارج کشور وارد کنند و بدون پرداخت عوارض، آن را به بازيکنان دهند و او هم فرار از ماليات داشته باشد.

حسيني با اشاره به شفاف‌سازي قراردادها در رسانه‌ها، ادامه داد: من با اين اقدام مخالف هستم و معتقد هستم اين موضوع نبايد در رسانه ها مطرح شود. شفاف سازي قراردادها بايد اتفاق بيفتد اما همان طور که گفتم، شفاف سازي اعلام نيست و به اين معني است که اصل و غير قرارداد مشخص باشد، فرار از ماليات نداشته باشيم و بازيکن به اندازه زحمت و توانمندي‌اش پول دريافت کند.

وي ادامه داد: بيش از 30 سال است که کسي از مبلغ ديگري خبر نداشته است ولي اکنون شرايط به دليل اختلافات بين مديران و باشگاه‌ها و برخي مسايل ديگر، شرايط خاصي است و مديران باشگاه‌ها صحبت‌هايي داشتند که برخي‌ها لازم دانستند که قيمت ها مشخص شود.

نماينده مردم اهواز گفت: البته اين موضوع مقطعي است و به صورت کلي من هم با اعلام قراردادها در رسانه ها موافق نيستم و بايد توجه شود که يکسري از مسايل محرمانه است. خيلي از افراد هستند که حتي ميزان حقوق‌شان را هم به خانواده‌هايشان نمي‌گويند، چرا که مي خواهند بتوانند دخل و خرجشان را تنظيم کند ولي به هر حال شفاف سازي بايد وجود داشته باشد.

وي خاطرنشان‌کرد: شفاف‌سازي تعريف بسيار گسترده اي دارد و به عنوان مثال اگر تيم هاي صنعتي براي بازيکنان خارجي مبلغي را تعيين کردند، حق ندارند از آن مبلغ بالاتر بروند. شفاف سازي يعني بايد همه چيز مشخص، شفاف و مبرهن باشد و اجازه به تفسير به راي نداشته باشيم.

حسيني درباره مبلغ قراردادهاي بازيکنان فولادخوزستان گفت: مبالغ بازيکنان اين تيم باتوجه به مبالغ برخي بازيکنان که يک ميليارد تومان بوده، خيلي بالا نبوده است. نمي گويم صد درصد اين مبالغ معقول بوده است ولي نسبت به ساير باشگاه‌ها که در جايگاه هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند، خوب بوده است.

وي عنوان کرد: به هر حال واقعي کردن قراردادها بهتر از غيرواقعي بودن آن ها است. در حالت کلي باشگاه ها براساس گذشته و پيش‌بيني، مبلغ قراردادهاي‌شان را مشخص و منعقد مي کنند اما باشگاه هايي مانند فولاد و سپاهان باتوجه به اين که بودجه‌شان از قبل مشخص است، قرارداد واقعي منعقد و واقعي هم پرداخت مي کنند. به طور مثال باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس با بازيکن يک تا يک و نيم ميليارد تومان قرارداد مي بندد ولي 30 درصد آن را پرداخت مي کنند و به همين دليل است که بايد شفاف سازي صورت بگيرد تا پرداخت ها هم درست شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها