کد خبر: ۲۱۹۰۱
زمان انتشار: ۲۳:۱۹     ۱۰ مهر ۱۳۹۰
 روحانیان همچون زمان جنگ تحمیلی، اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه و تقویت ایمان و غیرت دینی مردم در مقابل دشمنان را برعهده دارند.
روحانیان همچون زمان جنگ تحمیلی، اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه و تقویت ایمان و غیرت دینی مردم در مقابل دشمنان را برعهده دارند.

جنگ تحمیلی به لطف حكمت الهی یكی از ضروریات بود چرا كه جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران را بیمه كرد.

هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و شهامت‌های دلیر مردانی است كه هشت سال در مقابل جنگ با استكبار ایستادند.

حضور 20 كشور به صورت فیزیكی در این جنگ و بیش از 50 كشور به صورت غیر مستقیم نشانگر عمق ارزش دفاع مقدس ایران است.

وقتی به آمار حاصله از جنگ تحمیلی نگاه می‌كنیم وجود تعداد 200 آزاده، 3 هزار جانباز و بیش از یك‌هزار شهید روحانی نشانگر حضور پررنگ روحانیون در جنگ تحمیلی است.

نقش روحانیان در جنگ تحمیلی همچون نقش انبیا و ائمه(ع) بوده است در برهه‌ای از جنگ به عنوان مبلغ دینی و هدایتگر و مبلغ آیات شهادت و شهامت بوده‌اند و برهه‌ای دیگر به عنوان رزمنده و یا در سطوحی بالاتر به عنوان فرماندهی بخش‌های مختلف انجام مسئولیت می‌كردند.

حضور روحانیان در كنار اقشار مختلف مردم به خاطر روحیه اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه و فرمان جهاد دفاع بوده است و به طور قطع كشوری كه این روحیه در او وجود داشته باشد و مدافع ولایت‌فقیه، به نظام و حكومت آن جامعه آسیبی وارد نمی‌شود.

اگر می‌گوییم دفاع مقدس، این به واسطه حضور روحانیان و ایجاد فضای معنوی در جبهه‌ها این صفت مقدس را به خود گرفته است همان طور كه امام(ره) فرمودند «اگر روحانیان نبودند اسلام هم نبود» كه این مطلب نقش و جایگاه روحانیت را بیشتر در جامعه مشخص می‌كند.
نقش روحانیان همچون زمان جنگ تحمیلی، ابتدا اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه و دوم تقویت ایمان و غیرت دینی مردم در مقابل دشمنان است.

اگر دیروز در خط جبهه‌ها حضور پررنگ داشته‌اند امروز نیز در خط مقدم جبهه جنگ نرم و مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن، مبارزه با ماهواره، بدحجابی، شهامت دینی و... است و حفاظت از اسلام و به ویژه مذهب شیعه داشتن روحیه حق‌طلبی، ظلم ستیزی و تعالی كشور در مقابل دشمنان در همه زوایای زندگی اجتماعی و فردی ملت و اعتمادسازی بین دین و ملت، وظیفه روحانیان را سنگین‌تر می‌كند.

باید ستادی در بررسی نقش روحانیت و دفاع مقدس تشكیل شود تا بیشتر برای قشر جوان با توجه به ابعاد تبلیغاتی دشمن در زمینه تخریب این قشر روشن شود و جا دارد از كسانی كه در ارتباط با روشنگری همت گذاشته‌اند به ویژه فرمانده ناحیه سپاه زابل تقدیر و تشكر به عمل آید.

توصیه می‌شود با توجه به هجمه تبلیغاتی سوء دشمنان، جوانان را با دفاع مقدس بیشتر آشنا كنیم و برپایی نمایشگاه‌هایی در زمینه دفاع مقدس می‌تواند بخش مهمی از سؤالات جوانان را پاسخ دهد.

منبع : خبر گزاری قرآنی ایران(ایکنا)

تهیه و تنظیم :تبیان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها