کد خبر: ۲۱۸۶۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: اسرائیلی‎ها درصدد از بین بردن تقدس مسجدالاقصی هستند.

مهرداد ویس‎کرمی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اشاره به حمله اسرائیلی‎ها به مسجدالاقصی و نمازگزاران در آنجا، بیان کرد: چون دشمنان می‎دانند که محور وحدت و حرکت‎های اجتماعی در صدر اسلام مساجد بوده، معمولاً این مکان‎های مقدس را غصب و تخریب می‎کنند.

وی با بیان اینکه مساجد همواره موجب حسرت، بغض و کینه دشمنان اسلام بوده و هستند، بیان کرد: اسرائیلی‎ها قصد دارند تقدس مسجدالاقصی را با حمله به نمازگزاران، تخریب این مکان مقدس و... از بین برده و سابقه تاریخی این مهم را به دست فراموشی بسپارند.

این مدرس دانشگاه علوم پزشکی با یادآوری اینکه مسجدالاقصی بعد از مکه و مدینه سومین مکان مقدس مسلمانان است، تصریح کرد: مسلمانان فلسطینی مسجدالاقصی را به‎عنوان پایگاه مبارزه خود با اسرائیل پلید قرار داده و این قضیه برای دشمنان اسلام غیرقابل تحمل است.

ویس‎کرمی با ذکر این قصه تلخ که حمله به مسجدالاقصی و دیگر مساجد جهان اسلام از برنامه‎های روزمره و مکرر اسرائیلی‎ها و دشمنان است، اضافه کرد: وزارت امور خارجه ایران در این بین نقش بسیار مهمی داشته چراکه می‎تواند نسبت به این حرکت غیرقانونی دشمن اقدام قانونی کند.

وی با اشاره به وظایف امور خارجه در این راستا، ادامه داد: محکوم کردن حمله به مساجد جهان اسلام، ارسال نامه‎های اعتراض به سازمان ملل، سخنرانی در کنفرانس‎ها و... توسط امور خارجه کشور به بهبود این وضع کمک خواهد کرد و لااقل درصورت اقدام به چنین کارهایی، اسنادی مبنی بر کارهای نادرست اسرائیل و دیگر دشمنان وجود دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: اگر وزیر امور خارجه نسبت به این حرکت‎های ناپسند موضع‎گیری کنند قطع به یقین اخبار این جهتگیری در دنیا بازتاب مثبتی خواهد داشت.

ویس‎کرمی اظهار کرد: هماهنگی با کشورهای جهان اسلام برای توقف حمله و هدف شلیک قرار دادن مساجد دنیای اسلام از دیگر وظایف وزارت امور خارجه کشور محسوب می‎شود.

وی گفت: شخص وزیر خارجه می‎تواند حتی در حد یک جمله شعائر را حفظ کرده و به دشمنان نشان دهد که ما نسبت به چنین حرکاتی بی‎تفاوت نیستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها