کد خبر: ۲۱۷۵۳
زمان انتشار: ۲۲:۲۰     ۰۹ مهر ۱۳۹۰
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله:
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران، شهادت چهار هزار و 500 طلبه و روحانی در هشت سال دفاع مقدس را سند روشنی بر حضور گسترده روحانیت در جنگ تحمیلی دانست.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598به نقل از رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد لرسول الله تهران امروز در جمع همایشی که از سوی شرکت گاز مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش اساسی منبر در انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن در تلاش است همین منبر را از ما بگیرد.

وی، منبر و خطابه را بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان اسلام دانست و با بیان این که دشمنان کینه توز اسلام و انقلاب در بیش از سه دهه اخیر همواره در جهت تضعیف این جایگاه تلاش های گسترده ای انجام دادند، افزود: حضور تأثیر گذار روحانیت در عرصه های مختلف این انقلاب دشمنان را عصبانی کرده است.

حجت الاسلام گواهی با بیان این که روحانیت با حضور خود در عرصه های قبل و بعد از انقلاب با روشنگری های به موقع خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد، ادامه داد: به همین دلیل دشمن همه توان و سرمایه خود را در جهت خدشه دار کردن جایگاه روحانیت به کار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران، با اشاره به این که حضور روحانیت تنها در پیروزی انقلاب اسلامی خلاصه نشد، گفت: این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی در هشت سال دفاع مقدس رشادت ها و ایثارگری های بسیاری از خود به یادگار گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس چهارصدهزار نفر در دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شدند که صد هزار نفر آن جانبازان شیمیایی بودند، گفت: امروز همه ما این نظام و کشور را مدیون خون پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران می دانیم.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: روز 31 شهریور ماه 59 تمام قدرت‌های جهان علیه قدرت اسلام ایستادند و بیش از پنجاه کشور جهان در دفاع مقدس و به نفع عراق در مقابل ایران صف‌آرایی کردند.

وی با بیان این که پنج استان ایران به طور مستقیم در جنگ نقش داشتند، ادامه داد: پانزده استان ایران به صورت متناوب زیر آتش دشمن بود، چهارصد شهر ایران از یک تا صد درصد در جنگ تخریب شد و سه هزار روستای ایران در دفاع مقدس نقش کلیدی داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران همچنین به تقدیم سه هزار و هفتصد معلم شهید، چهار هزار و پانصد روحانی شهید، دو هزار و هفتصد پزشک و پرستار شهید و 36 هزار شهید دانش آموز در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس به قشر خاصی تعلق ندارد و یکرنگی در دفاع مقدس موج می‌زد.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به کمک‌های بلاعوض میلیاردی قدرت‌های استکباری به صدام در جنگ با ایران از ایمان به خدا، وحدت ملت و روحیه ایثارگری خانواده‌ها به عنوان عوامل مهم پیروزی ایران در دفاع مقدس یاد کرد و افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و اگر امروز این شجاعت و شهامت را کسب کرده‌ایم به دلیل حمایت خانواده‌ها رزمندگان بوده است.

این مسؤول با تاکید بر اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه، نقش رهبری را دیگر عامل بسیار مهم پیروزی ایران در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نود درصد شهدای دفاع مقدس امام(ره) را از نزدیک ندیده بودند، ولی آن قدر به امام(ره) علاقه‌مند بودند که در بررسی پنجاه هزار وصیت نامه شهید به تبعیت از امام(ره) و ولی فقیه زمان تاکید شده است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها