کد خبر: ۲۱۶۲۹۷
زمان انتشار: ۲۳:۵۸     ۲۵ فروردين ۱۳۹۳

به گزارش سرویس کشکول جام نیوز به نقل از شیعه آنلاین، اين قبر که مقابل حرم حضرت معصومه سلام الله عليها و در پیاده رو - جلوی پاساج کویتی ها- سالیان سال به قم که شهر فقاهت اهل بیت عليهم السلام است، زینت و معنویت بیشتری داده بود.

 

گفتني است، این مزار مربوط به علامه حکیم، متکلم، محدث و فقیه «میرزا حسن کاشفی» پسر أسوه الحکما، علامه «عبد الرزاق لاهیجی» صاحب کتاب "شوارق" و مادرش دختر «صدرالمتالهین ملاصدرا» صاحب "أسفار أربعه" است.

 

لازم به ذکر است، در زمان رژيم پهلوی که خیابان ارم ساخته شد، ناگهان کارگران به جسد سالمی مقابل قبرستان شیخان برخوردند که با رجوع به مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی - نسابه بزرگ عالم اسلام- نسب این عالم ربانی توسط معظم له تعیین و تایید گردید.

 

در آن زمان به پاس احترام مرجعیت و جنازه ای که سال ها سالم مانده بود، قرار شد سنگ قبر بلندتری از زمین برای ایشان درست کنند و تاکنون این سنگ قبر برای هر عابری قابل زیارت بود.

 

متأسفانه اکنون این حرمت توسط نيروهاي شهرداري قم شکسته شده و قصد تخریب این مزار را دارند. در حالی که نبش قبر عالمان دین و شهدا به فتوای همه فقها و مراجع دینی تا روز قیامت حرام است.

 

اين کارگران سنگ قبر اين عالم رباني که حدود نيم متر از زمين ارتفاع داشت را تخريب کرده و زمين را اصطلاحا صاف کردند و روي آن را کاشي کشيدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها