کد خبر: ۲۱۶۲۳۳
زمان انتشار: ۲۱:۴۸     ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
يکي از مديران ليگ قهرمانان آسيا گفت: فيفا حدود و حقوق باشگاه‌ها را در مورد در اختيار نگه داشتن بازيکنان نسبت به تاريخ جام جهاني اعلام کرده بنابراين باشگاه‌ها مي‌توانند از حقوق خود در اين مورد استفاده کنند.
شاهين رحماني در خصوص رودررويي باشگاه‌ها با تيم ملي فوتبال ايران مبني بر همراهي ملي‌پوشان باشگاه‌هاي آسيايي با تيم ملي در اردوي آفريقاي جنوبي گفت: من در مديريت فوتبال ايران نقشي ندارم و در مذاکرات حاضر نيستم. بر همين اساس اطلاعي ندارم که در داخل جلسات چه مذاکرات و توافقاتي حاصل مي‌شود اما از قوانين مطلع هستم و از نگاه قوانين بين‌المللي فوتبال مي‌توانم در اين مورد توضيحاتي ارائه دهم.

وي ادامه داد: فيفا سال گذشته اعلام کرد باشگاه‌ها بايد تا 18 مي بازيکنان خود را براي حضور تيم‌هاي ملي در جام جهاني آزاد کنند که معني نامه فيفا که سال گذشته به تمام فدراسيون‌هاي عضو و کنفدراسيون‌ها فرستاده شده بود، اين بود که بايد تمام بازي‌هاي داخلي و قاره‌اي تا اين تاريخ به اتمام برسد يا به معناي ديگر آنکه باشگاه‌ها به دليل اينکه صاحب قرارداد با بازيکنان هستند مي‌توانند تا تاريخ 18 مي (28 ارديبهشت) بازيکنان را در اختيار خود داشته باشند. بنابراين باشگاه‌هاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان آسيا مي‌توانند تا اين تاريخ از بازيکنان خود براي حضور در اين رقابت‌ها استفاده کنند. البته فيفا در اين مورد دو تيمي که در فينال ليگ قهرمانان اروپا بازي مي‌کنند را مستثني قرار داده چون قرار است اين ديدار 25 مي در پرتغال برگزار شود.

يکي از مديران ليگ قهرمانان آسيا تاکيد کرد: اين قانون بين‌المللي فيفاست اما اينکه کشورها در داخل خودشان به چه توافقاتي در اين مورد برسند بستگي به مذاکرات دارد که باز هم اعلام مي‌کنم بنده از آن بي‌اطلاع هستم.

وي افزود:‌ فيفا حدود و حقوق باشگاه‌ها را در مورد در اختيار نگه داشتن بازيکنان نسبت به تاريخ جام جهاني اعلام کرده بنابراين باشگاه‌ها مي‌توانند از حقوق خود در اين مورد استفاده کنند.

رحماني در مورد اين صحبت امير قلعه‌نويي که در صورت اعزام ملي‌پوشان به آفريقاي جنوبي بازيکنان ما براي دو ديدار باقي مانده به 11 نفر هم نخواهند رسيد، گفت: طبق آئين‌نامه ليگ قهرمانان آسيا تيم‌هاي موظفند در موعد مقرر، قبل از آغاز رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا نسبت به ثبت‌نام حداقل 18 بازيکن و حداکثر 30 بازيکن اقدام لازم را به عمل بياورند. بنابراين کادر فني بايد صبح روز بازي به هماهنگ کننده مسابقه نام 18 بازيکن را براي باي فوق اعلام کند که در غير اين صورت و در صورتي که تعداد بازيکنان کمتر از 18 نفر باشد، گزارش اين موضوع براي تصميم‌گيري به AFC ارسال خواهد شد.

وي در پايان در مورد اينکه آيا تيم‌ها مي‌توانند با تضمين فدراسيون کشورهاي خود در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا حاضر نشوند، گفت: من به بازي‌هاي باشگاهي آسيا به صورت آئين‌نامه‌اي نگاه مي‌کنم. مدل مکالماتي که در اين چند روز رد و بدل شده است در آئين‌نامه نيست و اگر يک تيم در بازي‌ها شرکت نکرد به منزله کناره‌گيري يا انصراف اين تيم تلقي شده که با اين موضوع قطعا برخورد خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها