کد خبر: ۲۱۴۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
اکثر کشورهای اسلامی به تنوع مذهبی و چند طایفه ای اعتراف کرده اند اما متأسفانه ما شاهد موانع و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه ساخت مساجد توسط شیعیان و دیگر مسائل آنان در این کشور هستیم.

به گزارش 598 به نقل از شیعه آنلاین، حجة الإسلام شیخ «حسن صفار»، چهره سرشناس شیعی طی اظهاراتی از رژیم آل سعود خواست که به تنوع طایفه ای و چند مذهبی در این کشور اعتراف کرده و حق آزادی مذهبی شیعیان را به رسمیت بشناسد.

شیخ صفار که در یکی از مساجد شهر شیعه نشین قطیف در شرق عربستان سخن می گفت، در ادامه افزود: رژیم آل سعود باید مذهب تشیع را به رسمیت بشناسد و حقوق شیعیان را تمام و کمال بدهد. شیعیان باید آزادی عبادت داشته باشند تا بتوانند بطور آزادانه مراسم دینی خود را برگزار کنند. این حق طبیعی آنان است.

صفار در ادامه ضمن بیان برخی نکات مهم از زندگی امام جعفر صادق علیه السلام به عنوان رئیس مذهب تشیع افزود: با توجه به اینکه آنان می دانند که مذهب جعفری یکی از مذاهب اصلی اسلام به شمار می رود اما حتی حاضر نیستند به این مسأله اعتراف کنند و آن را به رسمیت بشناسند.

این روحانی سرشناس شیعه افزود: چگونه ممکن است که آنان به مذهب شاگردان امام صادق علیه السلام مانند أبوحنیفه و مالک اعتراف می کنند اما مذهب استادشان که امام صادق علیه السلام است را نادیده می گیرند؟!

شیخ «حسن صفار» گفت: اعتراف و به رسمیت شناختن آزادی دینی و مذهبی مردم یک اصل و مبدأ قرآنی – اسلامی است که قوانین بین الملل و میثاق های حقوق بشر در جهان نیز به آن معترفند و هیچ حکومتی اجازه ندارد این حق را از شهروندان خود سلب کرده و آنان را از پیروی مذهب مورد نظر منع کنند.

وی همچنین افزود: اکثر کشورهای اسلامی به تنوع مذهبی و چند طایفه ای اعتراف کرده اند اما متأسفانه ما شاهد موانع و مشکلات بسیار زیادی بر سر راه ساخت مساجد توسط شیعیان و دیگر مسائل آنان در این کشور هستیم.

شیخ «حسن صفار» در ادامه گفت: پایمال کردن آزادی دینی کشورمان را در معرض تهدید قرار می دهد. گزارش های بین المللی که توسط سازمان های حقوق بشر و سازمان های بین المللی تهیه و منتشر شده نیز به این نکته اذعان دارد و در واقع بهانه ای به دست غربی ها می دهد تا با هدف دستیابی به اهداف سیاسی خود در کشورمان این مسأله را بهانه قرار داده و در امور داخلی کشور دخالت کنند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
ای شیخ به کی میگی اینها همه نوکر اسرائیل اند.....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها