کد خبر: ۲۱۴۲۹
زمان انتشار: ۰۱:۲۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۰
به دنبال موج افشاگری های رسانه ای داخل ایران، بی بی سی را به شدت نگران کرد تا جایی که شب گذشته به مدت15 دقیقه با دعوت از 'صادق صبا' (رئیس بی بی سی فارسی) به دفاع از خود پرداخت.
به گزارش 598 به نقل از جام نیوز، در تاریخ 26 سپتامبر (5 مهر) موج افشاگری های رسانه ای و نیز کشف حلقه همکاران بی بی سی و پخش عکس و اسامی آن ها به به صورت گسترده و همین طور مصاحبه های مختلف مقامات جمهوری اسلامی، بی بی سی را به شدت نگران کرده تا جایی که شب گذشته به مدت15 دقیقه با دعوت از "صادق صبا" (رئیس بی بی سی فارسی) به دفاع از این شبکه تلویزیونی پرداخت.

در ادامه بخش های از این مصاحبه طولانی را می آوریم:

"صبا" در پاسخ به این که «یکی از مواردی که وزیر اطلاعات ایران به طور مشخص به آن اشاره کرده است مشی بی بی سی عوض شده است. آیا مشی بی بی سی تغییری کرده است؟» گفت:

« "بی بی سی" مشی سیاسی مشخصی ندارد که بخواهد عوضش کند. بی بی سی طبق یک منشوری عمل می کند که مکتوب است. به هیچ وجه به خاطر تحولات سیاسی در کشوری ما مشی مون را عوض نمی کنیم.»

رئیس بی بی سی فارسی، با اعتراف به فراگیر شدن ذهنیت مخاطبان نسبت به تغییر مشی بی بی سی حتی در خارج از ایران ادامه داد: « این که در ایران می گویند و حتی بعضی در اپوزیسیون هم این را می گویند که بی بی سی مشی اش را عوض کرده است و مثلا آقای خامنه ای را مورد انتقاد قرار می دهد، به هیچ وجه این چنین نیست.»

مجری شبکه در ادامه پرسید: «پس فکر می کنید چه اتفاقی افتاده است که در هفته های اخیر حملات علیه بی بی سی در ایران بیشتر شده است؟»

"صبا" این سوال را در دو بخش پاسخ داد. ابتدا تلاش کرد علت مواضع قدرتمندانه جمهوری اسلامی علیه بی بی سی را به تحولات منطقه گره بزند و بیان داشت: «ببینید به هر حال حکومت جمهوری اسلامی یک مقدار مشکلاتی دارد، یک مقدار تحولاتی که در جهان عرب اتفاق افتاده موجب نگرانی شده، یک مقدار هم انتخابات در پیش است.»

در بخش دوم به نقش مدبرانه رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران وقایع پس از انتخابات سه سال پیش ریاست جمهوری ایران اختصاص داشت و علت پخش مستند نمای مشهور به "خط و نشان رهبر" را در همین مساله دانست:

«این فیلمی (مستند نمای "خط و نشان رهبر") هم که از بی بی سی فارسی در مورد آقای خامنه ای پخش شد طبیعتا بی اثر نبوده است. به خاطر این که در جمهوری اسلامی یک موقعیت خاص برای آقای خامنه ای درست کرده اند.»

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: دلیل ساخت این فیلم، به خاطر موقعیت خاص آقای خامنه ای بعد از انتخابات ریاست جمهوری سه سال پیش بوده است.

گفتنی است شبکه بی بی سی در تحریک اغتشاشگران حوادث بعد از انتخابات نقش مهمی داشته است و با برنامه های خود ناامنی را در خیابان های شهرهای بزرگ کشور کلید زد و در بعض موارد بنا به ضرورت، دو ساعت زودتر از موعد مقرر، برنامه خود را آغاز نمود و به حمایت از جنبش مرده "سبز" پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها