کد خبر: ۲۱۲۶۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۰۱ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی افراد مسلح هنگام تصاحب ناوچه سبک «خمِلنیتسکی» در روز پنج شنبه (29 اسفند، 20 مارس) در بندر سواستوپول در منطقه ی کریمه اقدام به تیراندازی کردند. گزارشی در خصوص تلفات این درگیری در دست نیست.

کشتی دیگری به نام «لوتسک» نیز توسط نیروهای طرفدار روسیه محاصره شد. افراد مسلح ناشناس با حمله به ناوچه سبک «ترنوپیل» خدمه اوکراینی را مجبور به پیاده شدن از آن کردند.

در همین حال، لئونید پولیاکوف، معاون وزیر دفاع اوکراین سربازان روسی را به دلیل تهدید مداوم برای حمله به پایگاه‌های نظامی در کریمه که سربازان اوکراینی در آنها مستقر هستند، متهم کرده است.

یوری کلیمنکو، سفیر اوکراین در سازمان ملل ضمن هشدار در خصوص تیره شدن شدید روابط کی‌یف و مسکو گفت به نظر می‌رسد روسیه در صدد تدارک برای «حمله» نظامی در بخش‌های بیشتری از کشورش می‌باشد.

وی گفت: از زمان الحاق کریمه به روسیه، «نشانه هایی از قصد روسیه برای شروع دخالت کاملا نظامی در شرق و جنوب اوکراین در دست بود.» وی گفت اظهاراتش بر اساس اطلاعاتی از سوی سازمان‌های غیر‌دولتی است.

کریمه روز دوشنبه ( 17 مارس)  استقلال خود از اوکراین را اعلام کرد و یک روز پس از برگزاری همه پرسی منطقه کریمه که در آن 96.8 درصد از رای دهندگان به جدایی این منطقه از اوکراین رای دادند، به طور رسمی خواستار الحاق به روسیه شد. میزان حضور مردم در این همه پرسی 83.1 درصد اعلام شد.

نمایندگان اوکراین اعلام کرده‌اند الحاق کریمه به روسیه را هرگز به رسمیت نخواهند شناخت و سوگند یاد کردند برای آزادی این منطقه هر چقدر طول بکشد می‌جنگند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها