کد خبر: ۲۱۰۹۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
ايران، امارات، عربستان و تايلند در مواجهه با ملاک‌هاي ارتقا‌ يافته AFC براي دريافت ميزباني جام ملت‌هاي آسيا سال 2019 رقابت حساسي را دنبال مي‌کنند.

 

شاهين رحماني يکي از مديران مسابقات باشگاهي کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) در گفت‌وگو با ايسنا، درباره آخرين وضعيت بررسي شرايط نامزدهاي ميزباني جام ملت‌هاي آسيا در سال 2019 اظهار کرد: با توجه به تغيير تعداد تيم‌هاي حاضر در جام ملت‌هاي آسيا از 16 به 24 تيم، AFC هم شرايط و امکانات جديدي را از ميزبان‌ها خواسته است و براساس ملاک‌هاي جديد وضعيت اين کشورها را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.

افزايش استاديوم‌هاي ميزبان جام ملت‌هاي 2019 به 7 استاديوم

وي افزود: يکي از شرايط تغيير يافته تعداد استاديوم‌هاي ميزبان بازي‌هاست که از 5 به 7 ورزشگاه افزايش يافته است. به همين نسبت تعداد هتل‌ها و زمين‌هاي تمريني استاندارد هم بيشتر شده است. اين تصميم در کميته مسابقات 25 ژانويه در مسقط گرفته شد که علي کفاشيان، رييس فدراسيون ايران هم در آن حضور داشت. پيرو تصميم فوق شرايط جديد هم وضع و به تمام کشورهاي کانديدا ابلاغ شد که حداکثر تا پيش از بررسي‌ ناظران AFC آماده شود.

تيم بازرسي 8 نفري AFC امکانات امارات را بررسي کردند

رحماني با بيان اين که پس از انصراف 7 کشور از ميزباني جام ملت‌هاي آسيا 2019 اکنون تنها 4 کشور باقي‌ مانده‌اند، به ايسنا گفت: اين چهار کشور عبارتند از ايران، امارات،‌ عربستان و تايلند. گروه 8 نفره‌اي از بازرسان AFC کار بررسي امکانات کانديداها را شروع کرده‌اند. اين ارزيابي‌ها از کشور امارات آغاز شد و به ايران ختم مي‌شود.

ارزيابي ايران براي ميزباني جام ملت‌ها در ماه مي

وي از حضور بازرسان AFC در ايران در ماه مي خبر داد و اظهار کرد: بازرسان AFC ارزيابي امکانات فوتبال امارات را ديروز (سه‌شنبه) تمام کردند. ارزيابي امکانات فوتبال ايران از سوي AFC طبق برنامه پس از کشورهاي عربستان و تايلند و در ماه مي (11 ارديبهشت تا 11 خرداد) خواهد بود. در طول اين بازديد‌ها کتاب ميزباني کشورها از سوي مسوولان فوتبال آنجا تحويل تيم بازرسي AFC مي‌شوند.

AFC اواخر 2014 يا اوايل 2015 ميزبان جام ملت‌هاي 2019 را اعلام مي‌کند

يکي از مديران مسابقات باشگاهي AFC در توضيح مراحل بعدي ارزيابي کانديداها تصريح کرد: پس از ديدار بازرسان AFC از کشورها گزارش‌ها در اين باره آماده شده و به کميته مسابقات ارائه مي‌شود تا فرايند تصميم‌گيري آغاز شود. کميته مسابقات پس از ارزيابي دقيق شرايط کانديداها پرونده‌ها را براي تصميم نهايي به کميته اجرايي مي‌دهد. طبق برنامه اواخر سال 2014 يا اوايل 2015 ميزبان جام ملت‌هاي 2019 از سوي AFC اعلام مي‌شود.

هيچ منعي براي کناره‌گيري کشورها وجود ندارد

با توجه به اين که کانديداها پيش از حضور بازرسان AFC بايد امکانات لازم را تهيه کرده و عملا براي گرفتن ميزباني هزينه کنند، مي‌توان نتيجه‌گيري کرد که ديگر هيچکدام از اين کشورها از نامزدي گرفتن ميزباني جام ملت‌ها کنار نروند. رحماني در اين باره به ايسنا گفت: در حال حاضر و حتي در آينده هم هيچ منعي براي کناره‌گيري از نامزدي ميزباني جام ملت‌ها وجود ندارد و مساله خاصي هم از سوي AFC اين کشورها را تهديد نمي‌کند. نمي‌توان چيزي را دراين‌باره پيش‌بيني کرد.

هر صحبتي مغاير مقررات AFC باشد با آن برخورد مي‌شود

وي در پاسخ به اينکه آيا صحبت‌هاي تند رييس باشگاه الهلال درباره ميزباني ايراني‌ها مي‌تواند پيگرد قانوني داشته باشد، اظهار کرد: اگر باشگاه يا مديري از اين باشگاه تخلف کرده و باشگاه ديگري هم به آن معترض باشد، بخش حقوقي AFC قطعا به اين اعتراض‌ها رسيدگي مي‌کند. بي‌ترديد هر صحبتي مغاير با مقررات کنفدراسيون آسيا باشد، با شخص خاطي طبق قانون برخورد مي‌شود و نمي‌توان با قاطعيت گفت بعضي موضع‌گيري‌ها و صحبت‌ها قابليت پيگيري حقوقي دارند يا خير. به هر حال AFC تشويق مي‌کند همه باشگاه‌ها تمرکزشان روي مسابقات باشد.

رحماني خاطرنشان کرد: نماينده اردني AFC به اصفهان اعزام شده که اتفاقا يکي از نمايندگان خوب کنفدراسيون آسياست. اگر موردي باشد او مساله را حل مي‌کند و اگر اتفاق خاصي هم رخ دهد، قطعا به AFC گزارش خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها