کد خبر: ۲۱۰۶۶۳
زمان انتشار: ۰۸:۲۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
رئيس گروه توسعه بهداشت و ايمني مدارس كشور گفت: طرح دادرس از اسفندماه ۹۰ آغاز شد و امسال اين طرح را در ۱۲ هزار مدرسه پوشش مي‌دهيم و تمام سوانح مدرسه از جمله آتش‌سوزي در چهارشنبه آخر سال پوشش داده مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598 ، مجيد ارشادي، رئيس گروه توسعه بهداشت و ايمني مدارس كشور در خصوص برنامه‌هاي چهارشنبه آخر سال آموزش و پرورش اظهار داشت: دوره‌هاي آموزشي متعددي تعريف شد كه شامل «دوره 14 ساعته پيشگيري از حوادث و سوانح» و «دو دوره 10 و 12 ساعته براي دبيران و مديران و حتي مستخدمين مدرسه» است تا آموزش‌هاي مورد نياز در بحث ايمني و پيشگيري از حوادث را بگذارند. رئيس گروه توسعه بهداشت و ايمني مدارس كشور با اشاره به طرح دادرس گفت: در همين راستا دوره‌هاي 30 و 8 ساعته آموزشي پيش‌بيني شد كه دوره 30 ساعته شامل طرح دانش‌آموزان در روزهاي سخت با عنوان «دادرس» است. ارشادي به ابلاغ دستورالعمل پيشگيري از حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره كرد و افزود: در هر استان كارگروهي تشكيل مي‌شود و اين كارگروه با محوريت ايمني و پيشگيري از حوادث آخر سال ويژه مدارس فعاليت مي‌كند. وي اضافه كرد: بحث آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني و استفاده از ظرفيت ساير دستگاه‌ها مثل آتش‌نشاني، هلال احمر و استانداري از برنامه‌هاي اين كارگروه است.

رئيس گروه توسعه بهداشت و ايمني مدارس كشور تأكيد كرد: پيش‌بيني شده است طرح دادرس و برنامه اطفاي حريق در ايام پاياني سال اجرا شود تا دانش‌آموزان، آموزش‌هاي تئوري را به صورت عملياتي فرا بگيرند. ارشادي به نقش خانواده‌ها در پيشگيري از حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره كرد و گفت: بايد فرهنگ خانواده را به سمتي سوق دهيم كه در روزهايي كه احتمال حوادث براي دانش‌آموز محرز است در كنار فرزندشان باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها