کد خبر: ۲۰۹۲۶۶
زمان انتشار: ۲۳:۳۷     ۱۳ اسفند ۱۳۹۲

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن ایران هسته‌ای را نمی‌پذیرد، گفت که پیش از بررسی حمله نظامی، باید همه گزینه‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه هاآرتص، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک در واشنگتن که بزرگترین لابی حامی صهیونیست‌ها در آمریکاست، اظهار داشت: کسانی که به حمله معتقدند، باید عواقب آن را نیز در نظر بگیرند. تنها می‌توان از طریق یک دیپلماسی قوی گزینه‌های خشن‌تر را توجیه کرد.

کری همچنین گفت: رویکرد آمریکا در قبال ایران "اعتماد و بررسی" نیست بلکه "بررسی و بررسی" است.

کری اظهار داشت، اگر مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی با شکست مواجه شود، دولت اوباما از وضع تحریم‌های بیشتر حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین با اشاره به مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین، از "تعهد" بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای صلح و درک محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از هزینه‌های شکست احتمالی در مذاکرات سخن گفت.

کری با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌گذارد کرانه باختری رود اردن به یک غزه دیگر تبدیل شود، گفت: خروج یکطرفه اسرائیل از لبنان و غزه نشان دهنده نیاز به مذاکرات است.

وی با طرح شعار همیشگی آمریکا مبنی بر اینکه امنیت اسرائیل اولویت نخست واشنگتن است، گفت که فلسطینی‌ها باید اسرائیل را به عنوان یک "کشور یهودی" بپذیرند.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین به آیپک اطمینان داد که آمریکا با تلاش‌ها برای تحریم اسرائیل مبارزه خواهد کرد.

هم‌زمان در دیدار نتانیاهو با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به نظر رسید که نتانیاهو نسبت به آینده مذاکرات خوش‌بین نبود. وی با تشکر از تلاش‌های کری و اوباما دوباره به خواسته‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد که محمود عباس آنها را رد کرده است.

وی مدعی شد: اسرائیل دین خود را ادا کرد اما فلسطین نه. ما صلح می‌خواهیم نه یک تکه کاغذ.

در همین حال کری تصریح کرد که اوباما در تصمیماتش در خصوص ایران و فلسطین به امنیت اسرائیل متعهد است.

وی همچنین با بازگشت به موضوع هسته‌ای ایران گفت که تهران باید ثابت کند که فعالیت هسته‌ای‌اش کاملا صلح آمیز است.

کری در سخنرانی خود در این کنفرانس که 14 هزار تن در آن حضور داشتند با بیان اینکه این آخرین فرصت دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌ای ایران است، گفت که حمله به ایران ممکن است به صرف نظر این کشور از ان پی تی و توسعه فعالیت‌هایش منجر شود.

کری این اظهارات را در حالی درخصوص ایران بیان کرد که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها