کد خبر: ۲۰۸۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۳۰ شهريور ۱۳۹۰
مدیر حوزه‌های علمیه کشور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترکی، راهکارهای تعامل و بستر سازی اسلامی کردن علوم انسانی را بررسی کردند

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، در این نشست که پیش از ظهر امروز در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد،‌ پس از سخنان آیت الله مقتدایی و دکتر کامران دانشجو، تفاهم‌نامه همکاری حوزه و وزارت علوم در 20 بند به امضاء رسید.

آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور انعقاد این تفاهم‌نامه را مصداق بارز اتحاد وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرده و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه خواسته و آمال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مطالبه مقام معظم رهبری و مردم متدین و مؤمن ایران اسلامی است.

وی افزود: به وجود آوردن اتحاد، نیازمند مسئولان و افرادی است که دغدغه دینی دارند که این ویژگی در گفتار و رفتار وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری مشهود است.

دکتر دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری نیز در سخنانی ضمن مبارک دانستن برقراری این همکاری و همفکری در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها، اظهار داشت: علوم انسانی ریشه در اعتقادات و آموزه‌های دینی ما دارد، ولی متأسفانه آنچه امروز در دانشگاه‌ها وجود دارد، از نظر محتوایی و مناسبتی ارائه دهنده هنجارها و فرهنگ غربی می‌باشد.

همچنین در ادامه این دیدار معاونان و مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نظرات خود را پیرامون اجرای هرچه بهتر بند‌های این تفاهم‌نامه ارائه دادند.

خاطرنشان می‌شود؛ در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، قائم‌مقام حوزه‌های علمیه و مهندس شجاعی‌فر، مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نمایندگان این دو نهاد در راستای پیگیری‌ امور و برنامه‌ها در قالب این تفاهم‌نامه انتخاب شدند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها