کد خبر: ۲۰۷۹۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
به گزاش سرویس حوزه و مراجع 598، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شفیعی در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با ذکر این مطلب که مدارس استان کردستان، سال تحصیلی جدید خود را آغاز کرده اند، گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس کردستان در شهرهای مختلف این استان برگزار شد.

وی افزود: امسال قرار بود مراسم با شکوهی با حضور یکی از مراجع معظم تقلید در مرکز مدیریت حوزه این استان برگزار شود که این سفر به فرصت بعد موکول شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با بیان این که هم اکنون سه مدرسه علمیه فعال در سطح استان کردستان فعال هستند، اظهارداشت: به طور رسمی مدارس علمیه در شهرستان های کامیاران، قروه و بیجار به تربیت طلاب و فضلا می‌‌پردازند.















وی گفت: در حال حاضر 500 نفر در سطح مدارس علمیه استان مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که پس از طی مراحل آزمون و پذیرش، 100 نفر در حوزه استان پذیرش شده اند.

مدیر حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: راه اندازی سطح 2 تحصیلات حوزوی در حوزه علمیه بیجار یکی از برنامه هایی بود که امسال در سطح استان به انجام رسید و طلاب این شهرستان در این سطح به تحصیل علم می‌‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین برنامه های مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کردستان، افزایش سطح علمی و اخلاقی طلاب و فضلای استان است و در این راستا نیز برنامه های مختلفی به مرحله اجرا می‌‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، توسعه فضاهای آموزشی در استان کردستان را از برنامه های اصلی این استان اعلام کرد و افزود: آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، توسعه فضاهای آموزشی و علمی در استان کردستان را یکی از اولویت های کاری حوزه ذکر کرده که این مساله بیانگر اهمیت فعالیت های حوزوی در این استان است و امیدواریم طرح هایی که به همین منظور در نظر گرفته شده به زودی به مرحله اجرا برسد.

وی گفت: ساخت مدرسه علمیه در شهرستان سنندج که مرکز استان کردستان محسوب می‌‌شود، یکی از اولویت های اصلی حوزه استان محسوب می‌‌شود که امیدواریم به زودی شاهد احداث و راه‌اندازی این مدرسه در مرکز استان باشیم.

* راه‌اندازی مدرسه علمیه 10 هزار متری در بیجار

مدیر حوزه علمیه کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد تا زمینه های ایجاد مدرسه ده هزار متری در شهرستان بیجار به زودی فراهم شود، تا طلاب و اساتید بتوانند در فضای تحصیلی و آموزشی بهتری به فعالیت های علمی خود ادامه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها