کد خبر: ۲۰۷۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از خبر حوزه آیت‌الله مرتضی مقتدایی، پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه و وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در سخنانی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌‌نامه مصداق بارز وحدت حوزه ودانشگاه می‌باشد که می‌توانند آثار و برکات فراوانی را برای جامعه اسلامی به ارمغان بیاورد.

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را خواسته امام خمینی(ره) و مطالبه مقام معظم رهبری دانسته و اظهار داشت: حضرت امام(ره) سخنان فراوانی در این باره بیان داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری این مسئله را با طرح مطالبی چون اسلامی کردن دانشگاه‌ها مطرح کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت امضای تفاهم‌نامه همکاری حوزه و وزارت علوم، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که این سنت حسنه پایه‌گذاری شد و می‌دانم که این کار مورد لطف و پذیرش خداوند نیز می‌باشد.

*اجرای تفاهم‌نامه به مصلحت نظام است

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر تلاش در راستای اجرایی کردن بند‌های تفاهم‌نامه اظهار داشت: اجرای این تفاهم‌نامه به نفع حوزه و دانشگاه و به مصلحت اسلام و نظام است و حوزه به صورت جدی آن را دنبال خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری از به ثمر نشستن این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دهم تصریح کرد: امیدواریم تا پایان دولت دهم پی‌ریزی بند‌های تفاهم‌نامه محکم شود، البته دراین راستا تشکیل کارگروه‌های مختلف می‌تواند کمک فراوانی به این مسئله بکند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای وحدت حوزه و دانشگاه در سال‌های گذشته و به نتیجه مطلوب نرسیدن این اقدامات، اظهار داشت: این کار نیازمند حضور افرادی است که دغدغه دین داشته باشند که این مسئله در گفتار و رفتار دکتر دانشجو وزیر محترم علوم مشهود است.

وی با اشاره به موضع‌گیری وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، گفت: در این عرصه دشمنان مخالفت‌های زیادی داشتند و سخنان زیادی گفتند، ولی کسی که دغدغه دین داشته باشد، با این مطالب میدان را ترک نمی‌کند.

*مراجع و اساتید مسئله را دنبال می‌کنند

آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: مراجع عظام تقلید، اساتید و فضلای حوزه و مردم متدین همگی پشتیبان این طرح هستند و با جدیت مسئله را دنبال می‌‌کنند.

وی در پایان با بیان این که اتحاد حوزه و دانشگاه می‌تواند الگویی برای تمامی ملت‌های اسلامی باشد، یادآور شد: همان‌گونه که بیداری اسلامی به اعتقاد دوست و دشمن برگرفته از نظام اسلامی و نهضت و انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، اتحاد حوزه و دانشگاه نیز می‌تواند الگویی مناسب در اختیار مسلمانان جهان قرار دهد.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها