کد خبر: ۲۰۷۷۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
کمترین حقوق بازیکنان لیگ حرفه ای آمریکا چیزی حدود ۵۰ هزار دلار است که معادل ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. شاید بدترین بازیکن لیگ برتری ما انقدر در آمد داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، در سایت فوتبال حرفه‌ای MLS حقوق بازیکنی نظیر استیون بیت آشور به صورت دقیق ۴۹.۶۱۲/۵ دلار اعلام شده است. بازیکنی که به گفته کارشناسان و حتی خود بازیکنان کشورمان چیزی اضافه‌تر از بازیکنان لیگی خودمان ندارد. بیشترین حقوق در لیگ حرفه‌ای این کشور را رابی کین دریافت می‌کند. باشگاه لس‌آنجلس گلکسی به ستاره ایرلندی باشگاهش ۴ میلیون دلار پرداخت می‌کند. دیگر ستاره خط حمله این تیم٬ دانووان هم ۲.۵ میلیون دلار در سال دریافتی دارد. این در حالی است که کل بودجه این باشگاه فقط ۹ میلیون دلار است. یعنی چیزی حدود ۲/۵ میلیون دلار برای باقی بازیکنان این تیم باقی خواهد ماند.

 

کمترین حقوق بازیکنان این کشور چیزی حدود ۵۰ هزار دلار است که معادل ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود. شاید بدترین بازیکن لیگ برتری ما انقدر در آمد داشته باشد. اگر میانگین حقوق سالانه بازیکنان لیگ کشور آمریکا را ۱۰۰ هزار دلار حساب کنیم آن‌ها در طول یک سال برابر با ۸۸ ماه حقوق یک کارگر ساده در آمریکا که ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کند در آمد دارند. حالا این نسبت را برای یک کارگر ایرانی پردرآمد که ۱ میلیون در ماه حقوق دارد حساب کنید. او سالانه ۱۲ میلیون درآمد کسب می‌کند در حالی که یک فوتبالیست معمولی در کشورمان در یک سال نزدیک به ۶۰۰ میلیون درآمد دارد. یعنی حقوق یک سال یک فوتبالیست برابر با ۵۰ سال حقوق یک کارگر است.

 

ستاره‌های دیگر لیگ MLS در این کشور دریافتی‌های به نسبت پایین‌تری از بازیکنان لیگی خودمان دارند در نظر داشته باشید این لیست ستاره‌های جهان فوتبال هستند.

 

تیم کیهیل: ۳.۵ میلیون دلار در سال

فراری: ۲۴۰ هزار دلار در سال

نستا: ۲۶۰ هزار دلار در سال

دی‌بئو: ۱ میلیون دلار در سال

هانری: ۳میلیون و ۷۵۰ هزار دلار در سال

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها