کد خبر: ۲۰۷۱۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۵ اسفند ۱۳۹۲
کارشناس فوتبال مي‌گويد هيچ يک از نمايندگان در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا قهرمان نخواهند شد و معتقد است بايد با اجبار باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از جوانان کرد.

افشين پيرواني با بيان اين که امسال همانند سال‌هاي گذشته هيچ تيمي از ايران قهرمان ليگ قهرمانان آسيا نخواهد شد، اظهار کرد: باشگاه‌هاي ما در بسياري از مسائل از جمله برنامه‌ريزي، امکانات و همينطور مسائل اقتصادي دچار مشکل هستند. بايد در نظر داشت که هيچ بازيکن خارجي خوبي هم در باشگاه‌ها بازي نمي‌کنند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: با شرايط موجود در ايران فقط مي‌خواهيم سهميه آسيا را بگيريم و در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا چند بازي را برگزار کنيم و هيچکدام از تيم‌هاي ما به فکر قهرماني در اين مسابقات نيستند. آنها برنامه‌ريزي درستي ندارند.

پيرواني تصريح کرد: ما در جذب بازيکن خارجي هم دچار مشکل هستيم. در نظر داشته باشيد بازيکنان خارجي که در ايران حضور دارند يا نيمکت‌نشين هستند و يا آن کيفيت لازم را ارائه نمي‌دهند. باشگاه گوآنگژوي چين که قهرمان شد، برنامه‌ريزي بلندمدتي داشت. آنها مارچلو ليپي را به عنوان سرمربي انتخاب کرده‌اند و با جذب تعدادي بازيکن خارجي سطح بالا به قهرماني رسيدند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به مشکلات مالي باشگاه‌ها اظهار کرد: تيم گوآنگژو که سال قبل قهرمان شد، به هيچ عنوان مشکل مالي نداشت اما تيم‌هاي ما که خود را براي حضور در اين مسابقات آماده مي‌کنند، مشکلات مالي فراواني دارند طوري که بازيکنان هر روز از عدم دريافت مطالبات خود صحبت مي‌کنند.

پيرواني در پاسخ به سوالي مبني بر اين که با شرايط نابسامان موجود چطور تيم ملي در هشت سال گذشته توانسته دو بار به جام‌جهاني صعود کند، گفت: تيم ملي هم با اما و اگر به جام‌جهاني صعود کرده است. در نظر داشته باشيد ما نتوانستيم مقتدرانه به جام‌جهاني صعود کنيم. در اين دوره که کشورهاي قطر و لبنان در مقدماتي جام‌جهاني با ما همگروه بودند، کار سختي براي صعود نداشتيم.

اين کارشناس فوتبال با اشاره به برنامه‌ريزي جديد AFC مبني بر عدم رويارويي تيم‌هاي شرق آسيا با تيم‌هاي غرب آسيا تا مرحله نيمه نهايي، افزود: فکر مي‌کنم اين نوع برنامه‌ريزي کمک زيادي به تيم‌هاي غرب آسيا خواهد کرد. بازي با تيم‌هاي شرق آسيا مشکلات آب و هوايي و همچنين مسافتي دارد. البته تيم‌هاي شرق آسيا از لحاظ فني از تيم‌هاي غرب آسيا قوي تر هستند.

وي با اشاره به ارائه راهکاري براي پيشرفت فوتبال ملي گفت: اگر مي‌خواهيم هر سال با دغدغه‌ به جام جهاني صعود نکنيم، بايد از الان روي فوتبال پايه کار کنيم. درست است که کره جنوبي را در سئول شکست داديم اما آيا فوتبال ما جلوتر از کره جنوبي است؟ کره و ژاپن روي فوتبال پايه و آکادميک کار کردند ولي ما فقط استارت مي‌زنيم.

پيرواني با تکيه بر اين که جوانگرايي در ليگ صورت نمي‌گيرد، اضافه کرد: بايد باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از بازيکن جوان کنيم. فکر مي‌کنم تا زور روي باشگاه‌ها نباشد نتيجه‌ نخواهيم گرفت. بايد ملزم کنيم در هر بازي، در ترکيب هر يک از تيم‌ها دو بازيکن زير 20 سال حضور داشته باشد، بايد با اجبار به پيشرفت فوتبال کمک کنيم. مطمئنا باشيد هر کسي اين تصميم را بگيرد، 10 سال بعد همه برايش دعا مي‌کنند. وقتي فوتبال پشتوانه ندارد نتيجه‌اش مي‌شود ستاره شدن رضا عنايتي، علي کريمي و ... در زمان ما ايويچ هشت تا دفاع وسط به تيم ملي دعوت مي‌کرد. الان دفاع وسط مناسب کم داريم.

پيرواني در پاسخ به اين سوال که نقش دلاليسم در عدم جوانگرايي باشگاه‌ها چقدر موثر مي‌داند، گفت: دلالي که وجود دارد و باعث عدم جوانگرايي مي‌شود. سه ما قبل مدير يک باشگاه ليگ يکي با من تماس گرفت و به من گفت سال قبل مي‌خواستيم شما را به عنوان سرمربي تيم خود انتخاب کنيم اما چون تيم‌مان در حال سقوط بود و شما زدوبندهاي فوتبال را به خوبي بلد نبوديد، شما را انتخاب نکرديم. شما ببينيد که يک مديرعامل و يا هيات مديره به دنبال دلالسيم و زد و بند مي‌روند و به مسائل فني اهميت نمي‌دهند. حال ببينيد بازيکن مصدوم را دلال به تيم مي‌برد و قرارداد مي‌بندد اما بازيکن جوان را ميدان نمي‌دهند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها