کد خبر: ۲۰۵۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
خبرگزاری دانشجو نوشت: هاشمی رفسنجانی دیروز پس از بهره‌برداری از چند پروژه دانشگاه آزاد قزوین در جمع مسئولان استان، دانشگاه آزاد و تنی چند از اساتید و دانشجویان این دانشگاه گفت: «دانشگاه آزاد طبیعتش این است که کار خودش را می کند؛ در باند نیست، در گروه نیست، در جناح نیست، البته من جناح‌ها را عیب نمی دانم بالاخره در جامعه زنده جناح هست، حزب هست، باند هست، اما دانشگاه آزاد صبقه علمی اش را دارد.»

رئیس سابق مجلس خبرگان که چند روز بعد از شنیده شدن اخباری مبنی بر خداحافظی قطعی جاسبی از دانشگاه آزاد سخن می گفت، ادامه داد: «در دانشگاه آزاد همه طور آدم از همه جریان ها است؛ در دانشجو، در کارمندان، در مدیران و در اساتید از این جریان‌ها حضور دارند، ما هم واقعاً امتیازی قائل نیستیم.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دلخوری خود از حزب اللهی ها را اینگونه بر زبان آورد: «گاهی فشار می آورند که فلان آقا مثلاً رادیکال هست و برکنارش کنید، وزارت اطلاعات یک جورایی اذیت می کند، دیگران یه جور دیگر اذیت می کنند، بچه حزب الهی‌ها یه جور دیگر اذیت می کنند، این کار ما نیست همه مدیران بدانند ما این جوری نیستیم.»

هاشمی به طور تلویحی حمایت خود از یک جریان خاص در دانشگاه آزاد را مورد اشاره قرار داد و افزود: «بعضی‌ها می گویند فلان استاد سرکلاس این حرف‌ها را زده است، خوب بگوید، او یک استاد است، نظراتی دارد و سرکلاس یا جلسات می گوید ما بنا نداریم که مسائل باندی و سیاسی بشود و لو اینکه خودمان در یک جریان باشیم به هر حال هرکس در یک جریان و تفکری هست دیگر، ولی در دانشگاه آزاد ما می خواهیم میدان بازی باشد برای همه.»

رفسنجانی در این مورد توضیح نداد که چگونه می توان کرسی های استادی را در دانشگاه به افراد با گروه های طیفی مختلف سپرد، اما از جلوگیری انتقال مفاهیم انحرافی از سوی اساتیدی که حامی تفکرات منحط غربی و یا احتمالاً دارای تفکرات ضداسلامی هستند، صحبت کرد.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: «معلم، استاد، «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال»، شامل این جا هم می شود، وقتی استادی با هر گرایش کار خودش را به درستی انجام می‌دهد از او استقبال بکنیم و باید دستش را ببوسیم، ولی اگر کوتاهی کرد با هر گرایش باید تذکر داده شود.»

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: «ما بنا داریم که دانشگاه آزاد اسلامی جایی باشد برای تعلیم و تربیت و اخلاق که بنیه علمی کشور را بالا ببرد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
۱
۰
پ ن پ میخواهی ولت کنن به حال خودت شما کم بچه حزب الله ها رو سر کار گذاشتید حاج اکبر جان درحقشان دعا کنید که انشاءالله از اذیت های نکیر ومنکر کمی کم بشه وحساب کتاب های اونور دنیا راحت تر بشه به امید عاقبت بخیری همه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
۱
۰
سلام
همه جا رسمه چیزی که ادم را اذیت میکنه را با امپولی چیزی ضعیف و خواب میکنند.
-----------------
فیلم نمکی یادتون نره اذیت میکنی؟
--------------
بچه جبه ای ها چون اذیت میکردند یا عیالوار یا معتاد یا رها شدن و هزاران موذی دیگر .
--------------
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام

آره استاد دانشگاه باید آزاد باشه ولی در حیطه علم و نشر علم نه در حیطه نشخوار افکار توماس هابز و یا امیل دورکیم و یا ... تحت عناوین فلسفه سیاسی و یا جامعه شناسی و ... که آقایان سروش و خانیکی (از نوچه های شما و اصلاحات) در دانشگاه می کردند. از دانشگاه آزاد نگو که خروجی این دانشگاه (البته استثناء قلیلی هم هست) موید تمامی گفته ها و ناگفته هاست.

یا علی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اول؛ صبغه درست است؛
دوم؛ الدهر يومان: يوم لك و يوم عليك. امروز روز دوم آيت اله هاشمي رفسنجاني است. درباره اين كه غرب مثلا ايالات متحده با مسئولان سابق خود چگونه برخورد ميكنند بنگريد كه با چه احترامي با بيوه زنان رييس جمهوري اسبق خود برخورد ميكنند. باور و اعتقاد من اين است كه مسئولان جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه كم از آنها نبوده و نيستند پس رواست كه خوب نام ببريم و جفاست كه با بي حرمتي ايشان را تحقير كنيم كه كمترين نتيجه آن تحقير ملت ايران و همان فشلي است كه اگر رخ دهد غربيان به راحتي بيشتري به ما ميتازند. تاريخ نشان داده است كه هرگاه غربيان در صدد تحريم و مشكل سازي براي ما هستند ابتدا با كمك ايادي خود و با استفاده از زودباوري عوام به طرح مسائل تفرقه انگيز ميپردازند و ما هم - كه وراي ديوار كوتاه را گاهي نميبينم - با وزش باد جهت گيري ميكنيم و ...
مطمئن باشيد كه محمود صباغيان هم روزي به حال آيت اله هاشمي ميرسد ولي من كه به او راي داده ام و همواره با بسياري از بداخلاقي هاي وي مخالف بوده ام هيچ گاه حاضر به تحقير رسمي او از طريق يك رسانه يا سايت نبوده و نخواهم بود.
حرف بسيار است و شما حوصله خواندن نداريد
خوب است درج كنيد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
؟؟؟***!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
از نظر اینکه اقائی هاشمی رفسنجانی بزرگ طائفه ایرانی را به مردم ربط و اهانت به ایشان را توهین به نژاد اریائی میدانند شکی در ان نیست چرا که ثروت ایشان مال خودش و فقر مردم ایران هم انطرف جوب مال خویش !!!!
-----------
عزیزم 1 چی بگو بگنجه ؟
--------------
افتخار و حضور رای و ثروت مکنت عدم تعقیب وحتی منکر بودن غیبت پشت سر ایشان و نقد کردن و اعتراض امثال اسلامشهر و باند بازی و دادن انواع جام از جهانی تا نهانی یوزانس و بای بک و موافقت بی اصول و رانت و.... هزاران اوانس دیگر مال ایشان (حتی رفیقی در بندر ماهشر میگفت ناخدای 1 کشتی غربی گفته بوده فلانی میدانی داخل کشتی من چه کسانی نشسته و مذاکره میکنند رفیق حراستی ما گفته نه ؟
ناخدا گفته هاشمی و صدام !!!! - تاریخ اواسط جنگ ).
اما فقر و گرسنگی و فحشا و تحقیر و انواع صف از نان تا رای و کوتاه بودن دست مردم از منابع و....... مال مردم پاپتی ؟!
----------
نسبت مردم با هاشمی در کدام پرتغال فروشی موجود است ؟!
-------------
این وصله ها با چسب رازی هم به ملت نمیچسبد ؟ بنی صدر مفهومه ؟ بوق بزن .
----------------
مسئله اینه نگذاریم وزارت ... تضعیف بشه که مصرف دارو نظافت میره بالا از ما گفتن.
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۴۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
حقت است
پاسخ
خوشگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
lمرکز علمی؟ میدان ازاد نظرات؟استادان فلان و بهمان. اقای هاشمی بعنوان یک پدر که فرزندم متاسفانه در این دانشگاه که مثل ارث پدری شما و ان جاسبی...اداره میشه درس خوانده (نخوانده)حالم از این مرکز همسریابی و مکز یادگیری رشوه دادن و رشوه گرفتن بهم میخورد. عوق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها