کد خبر: ۲۰۵۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائی درباره تعلق گرفتن خمس به ودیعه عمره گزاران اینگونه مرقوم فرمودند:

متن سوال: «هم اكنون كسانى كه قصد تشرّف به حج يا عمره را دارند، بايد براى حفظ نوبت، مبلغ مقرّرى را به بانك بسپارند كه اين مبلغ مطابق قرارداد مضاربه است و سودى نيز به آن تعلّق مى‏گيرد و زمانى كه پس از حدود سه سال، نوبتِ تشرّف آن‏ها فرا مى‏رسد، اصل پول و سود آن را دريافت مى‏كنند و به سازمان حج و زيارت مى‏سپارند و به عمره يا حج مشرف مى‏شوند. حال با توجّه به اينكه سپردن پول به بانك مقدّمه رفتن به عمره يا حجّ است و چنانچه كسى اين پول را به بانك نسپارد نوبتى را براى رفتن به عمره و يا حج نخواهد داشت و اكنون طريق رفتن به حج نيز همين است، آيا به اصل پول و سود آن خمس تعلّق مى‏گيرد يا نه؟»

پاسخ : « در فرض مرقوم، اگر در همان سالِ خمسى سپرده‏گذارى به حج مى‏رود، خمس ندارد، ولى اگر نوبت حج او پس از آن سال خمسى است، به اصل پول خمس تعلق مى‏گيرد و سود آن از منافع سال وصول مى‏باشد».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام. من یه سوال داشتم. چرا با اینکه پولمون تقریبا باید سه سال در بانک بمونه، اما حساب سپرده ما را که واسه عمره هست، کوتاه مدت محاسبه می کنند؟
سود سپرده کوتاه مدت، فقط شش درصد هست، در صورتی که سود سپرده بلند مدت سه ساله، 17 درصد هست.
چرا بانک از پولهای مردم سواستفاده می کنه؟ پولمون قراره سه سال بمونه، بعد فقط شش درصد سود می دهند؟ حتما سه سال بعد که خواستیم اعزام بشیم هم میگن که باید باز هم پول بدهید.

خواهشا پیگیری کنید که آخه چرا کوتاه مدت حساب میشه، با اینکه حداقل باید سه سال بمونه؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها