کد خبر: ۲۰۴۹۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
روزنامه القدس العربی از نبرد در شهر «یبرود» سوریه به عنوان نبردی سرنوشت ساز یاد کرد که تغییرات ریشه‌ای در معادلات نظامی سوریه به همراه خواهد داشت.

 

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه القدس العربی در گزارش تحلیلی خود به قلم رائد صالحه نوشت: دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و غرب مسیر نبردهای سنگین در اطراف شهر یبرود در نزدیک مرز سوریه با لبنان را با دقت زیر نظر دارند.

برخی گزارش های نظامی محرمانه حاکی است: افتادن کنترل شهر یبرود به دست نیروهای دولت سوریه و مبارزان حزب الله می تواند تغییری ریشه ای در نقشه نظامی طرف های درگیر در سوریه ایجاد کند. این شهر هم اکنون در کنترل گروههای مسلح است.

براساس این گزارش ها، برخی اطلاعات حاکی است که نیروهای سوریه و مبارزان حزب الله از چهارشنبه گذشته عملیات خود علیه این شهر در 80 کیلومتری شهر دمشق پایتخت سوریه را آغاز کرده اند.

این گزارش های نظامی محرمانه تایید می کند که شهر یبرود آخرین پناهگاه نیروهای مخالف مسلح در منطقه به شمار می رود و اهمیتی راهبردی برای آنها دارد زیرا به منزله نقطه کلیدی سلسله جبال قلمون به شمار می رود که در طول مرز سوریه و لبنان کشیده شده است. از سوی دیگر، افتادن کنترل این شهر بدست نیروهای دولت سوریه می تواند جاده ارتباطی دمشق به شهر محاصره شده حمص و مناطق علوی نشین طرفدار نظام سوریه در غرب این کشور را باز کند.

براساس این گزارش ها، شهر یبرود منبع انفجارهایی به شمار می رود که در منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت و بعلبک و دشت بقاع در هفته های اخیر روی داد.

این گزارشها تاکید می کند که حجم گسترده نیروهای درنظر گرفته شده برای حمله به یبرود که با 17 حمله هوایی در طول شش ساعت در چهارشنبه گذشته آغاز شد، نشان از عزم دولت سوریه برای به کنترل درآوردن این شهر در مدت زمانی کوتاه برای تامین امنیت مسیر اتوبان های ارتباطی سوریه به لبنان دارد.

براساس این گزارشها، نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه معتقد است که پیروزی در یبرود باعث بالارفتن روحیه و کشیدن شدن خط بطلانی بر اندشیه مخالفان درخصوص عقب نشینی دولت سوریه در مذاکرات ژنو خواهد شد.

این گزارشها معتقد است که هزینه نبرد یبرود در صورت پیروزی یا شکست برای همه طرفها سنگین خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها