کد خبر: ۲۰۳۸۸۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
وزیر خارجه سوئد:
وزیر خارجه سوئد که هفته گذشته به ایران سفر کرده بود گفت ایرانی‌ها به بخش علمی و پژوهشی برنامه هسته‌ای خود عمیقاً افتخار می‌کنند و به همین خاطر فکر می‌کنم سازش آنها حد و مرزی دارد.
به گزارش پایگاه 598 ، کارل بیلت، وزیر خارجه سوئد که هفته گذشته به ایران سفر کرده بود در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: فکر می‌کنم الان رسیدن به یک توافق هسته‌ای جامع در شش ماه خیلی هدف بلندپروازانه‌ای باشد، ولی شدنی است.

وی افزود: بی‌اعتمادی گسترده‌ای وجود دارد. همان قدر که تهران به غرب بی‌اعتماد است، واشنگتن هم به ایران اعتماد ندارد.

به گزارش تسنیم، وزیر خارجه سوئد گفت فکر می‌کنم آقای روحانی و تیمش واقعاً متعهد هستند که به یک توافق جامع هسته‌ای با غرب برسند. این خودش راه را برای مواردی دیگر باز می‌کند. بعد از این می‌رسیم به لغو تحریم‌ها و گسترش روابط اقتصادی و فکر می‌کنم این به تدریج به باز شدن تدریجی فضای جامعه ایران هم منجر خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی ایرانیان به پیشرفت تصریح کرد: ایرانی‌ها به بخش علمی و پژوهشی برنامه هسته‌ای عمیقاً افتخار می‌کنند و به همین خاطر فکر می‌کنم سازش آنها حد و مرزی دارد.

وی همچنین اعلام کرد درباره مسائل حقوق بشری با رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران گفت‌وگو کرده است. کارل بیلت در این باره مدعی شد: هر چند مذاکرات ایران و غرب درباره فعالیت‌های هسته‌ای متمرکز است اما اگر این مذاکرات جلو برود و به جایی برسد، احتمالاً شاهد باز شدن فضای داخل جامعه ایران هم باشیم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها