کد خبر: ۲۰۳۱۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
رييس کميته‌ پزشکي فدراسيون فوتبال ماجراي محروميت هفت بانوي فوتباليست به دليل مشکلات پزشکي را تشريح کرد.
دکتر احمد هاشميان درباره محروميت هفت بانوي فوتباليست به دليل مشکلات پزشکي، اظهار کرد: اين هفت بازيکن در رشته‌هاي فوتبال و فوتسال فعاليت مي‌کردند و در طول سه سال گذشته و در مقاطع مختلف شناسايي شدند و با هر يک در همان زمان برخورد لازم صورت گرفت.

به گزارش ايسنا، وي همچنين گفت: محروميت اين افراد مانند محروميت دوپينگ نيست که زمان معيني داشته باشد، بلکه آنها به دليل "ابهام جنسيتي" محروم شده‌اند. آنها با انجام برخي مداخلات پزشکي مي‌توانستند باز گردند. همان طور که سه يا چهار تن از آنها با انجام اين کار به دنياي ورزش حرفه‌اي بازگشتند.

هاشميان با بيان اين که برخي از اين بازيکنان محروم شده، ملي‌پوش بودند، گفت: آخرين مورد شناسايي شده به يک سال و نيم گذشته باز مي‌گردد و کميته‌ پزشکي با حساسيت زيادي اين مساله را رصد مي‌کند تا تيم ملي با مشکل روبرو نشود. همچنين از يک سال و نيم گذشته در هيچ باشگاهي هم اين مشکل ديده نشده است.

وي درباره اظهار نظر فريده شجاعي، نايب رييس بانوان فدراسيون فوتبال مبني بر اين که از محروميت اين هفت بانو اطلاع نداشته است، گفت: طبق اخلاق پزشکي، مسائلي که به حوزه پزشکي بازيکنان مربوط مي‌شود محرمانه است و فقط به خود بازيکن اطلاع داده مي‌شود. اين مساله درباره بازيکنان مردم هم صدق مي‌کند. البته ممکن است بازيکنان شخصاً مشکلش را با مجموعه‌اش در ميان بگذارد، اما کميته‌ پزشکي فقط به بازيکن اطلاع مي‌دهد که محروم است.

هاشميان ادامه داد: باشگاه‌ها موظف هستند که در ابتداي هر فصل پرونده‌ پزشکي بازيکنانشان را تهيه کنند و اگر بعداً معلوم شود که اين پرونده‌ داراي اشکال است، مجازات‌هاي سنگيني براي آن اعمال مي‌شود. ضمن اينکه ما به عنوان يک کشور اسلامي حساسيت بيشتري روي اين موضوع نسبت به ساير کشورها و فيفا داريم. اين مصوبه با نظر کميته‌ انضباطي و معاونت بانوان فدراسيون فوتبال تدوين شده است.

وي افزود: مديران عامل باشگاه‌ها و نواب رييس بانوان هيات‌هاي استاني کاملا در اين زمينه توجيه شده‌اند و ما هم سعي ‌کرده‌ايم که همه عوامل را هوشيار کنيم که مراقبت کنند چون در صورت اثبات اين مساله مجازات‌هاي سنگيني عليه متخلفان اعمال مي‌شود.

هاشميان در پايان گفت: تاکيد مي‌کنم که در هفت مورد شناسايي شده تنها "ابهام در جنسيت" مطرح بوده و هيچ يک از آن موارد، جنس مذکر نبوده‌اند. به همين دليل هم پس از مداخلات پزشکي به تيم‌هاي خود باز گشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها