کد خبر: ۲۰۲۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
مدیر مرکز حوزه های علمیه قم با تاکید بر عدم وابستگی به حوزه های علمیه به نظام و دولت گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته و زاده حوزه هاست.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار شبستان، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان تهران با تاکید بر عدم وابستگی حوزه های علمیه به نظام و دولت گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران زاده حوزه های علمیه است.

وی اضافه کرد: دولت و نظام هیچگونه نقشی در تعیین مرجعیت و چگونگی تعالیم حوزوی ندارند و این نظام جمهوری اسلامی ایران است که برگرفته از حوزه هاست و حوزه های علمیه با قوت از آن حمایت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه که در اجتماع بزرگ علما مدرسان و طلاب مدارس علمیه استان تهران سخن می گفت از بنیانگذار نظام اسلامی در ایران یاد کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک برکت و نعمت بزرگ از طرف خداوند است که به همت امام خمینی (ره) و بر مبنای فقه اسلامی تاسیس شده است ایشان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر فقه اسلامی و به همین دلیل زاده حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت: کسی را که خداوند اراده خیر نسبت به او دارد توفیق تفکر در دین را به وی عطا می کند و حوزه های علمیه جایگاه تفکر در دین هستند.

 

آیت الله مقتدایی با اشاره به ارزش علم آموزی از نگاه اسلام گفت: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که هر کس باری از علم را فرا گیرد ثوابی بیشتر از انفاق کوهی از طلا به دست خواهد آورد.

وی طالبان علوم دینی و فقه اهل بیت(ع) را نظرکده های حضرت صاحب الامر نامید و گفت: همانطور که طالبان علم مورد توجه و اهمیت هستند اساتید حوزوی نیز از مراتب رفیعی نزد خداوند برخوردارند.

این استاد حوزه علمیه به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: کسی که با حضور در جلسات دینی معارف اهل بیت را به مردم می آموزد و قلوب شیعیان را به معارف اسلامی مستحکم می نماید از هزار عابد زاهد افضل است.

آیت الله مقتدایی افتتاح کلاس های حوزه های علمیه را افتتاح در برکت و نعمت در استان خواند و گفت: مجلس درس فقه اهل بیت مجلس خیر و برکت الهی است.

مدیر مرکز حوزه های علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و سکوت دیکتاتورها اشاره و تاکید کرد: اینک باید باور کرد که این بیداریها و انقلابها الهام گرفته از انقلاب ایران هستند.

 

وی از تسخیر لانه جاسوسی اسراییل توسط جوانان مصری یاد کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی اسراییل در مصر بی تردید الهام گرفته از تسخیر جاسوسی و فتح سفارت خانه آمریکا در ایران بوده است.

مدیر حوزه های علمیه در پایان سخنان خود خطاب به طلاب و اساتید حوزه های علمیه تصریح کرد: اینک مهمترین وظیفه ما برطرف کردن ما نیازهای نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر فقه اسلامی است و حوزه های علمیه همواره باید در این زمینه آماده باشند.

شایان ذکر است در اجتماع بزرگ علما مدرسان و طلاب مدارس علمیه استان تهران که به مناسبت آیین آغاز سال تحصیلی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ایراد سخن می پردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها