کد خبر: ۲۰۲۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری مصر در واکنش به اظهارات اردوغان درباره تاسیس رژیم لائیک در مصر با غافلگیر کننده خواندن این سخنان تاکید کرد، تجربه ترکیه به کار مصر نمی‌آید.

به گزارش 598 به نقل از فارس از پایگاه خبری الیوم السابع، شیخ حازم صلاح ابو اسماعیل از سخنان رجب طیب اردوغان درباره تدوین قانون اساسی بر اساس لائیسم و رژیم لائیک در مصر به شدت انتقاد کرد.

وی درباره اظهار نظرهای نخست وزیر ترکیه گفت که موضع‌گیری اردوغان در این‌باره ما را غافلگیر کرد، مردم مصر از حکومت اسلامی برای او شعار دادند و او با تاسیس رژیم لائیک در مصر پاسخ آنها را داد و به ملت مصر اندرز داد که از آن نهراسند.

ابو اسماعیل با تاکید بر این که تجربه ترکیه هیچ‌گاه به کار مصر نمی‌آید، افزود: با وجود احترامی که برای این مرد بزرگ و شرافتمند (اردوغان) قائل هستیم، اما باید به او یادآوری کنیم که تجربه ترکیه در مصر ناکارآمد است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری مصر در ادامه خطاب به اردوغان گفت: بی‌شک ملت اصیل مصر دارای برداشت و درک درست هستند که بتوانند خود به جهان الگوی جدید ارائه دهند و با نظام خود و نه نظام لائیک که خواهان جدایی دین از سیاست است، سرآمد جهانیان باشد.

روزنامه وطن ترکیه در گزارش سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به کشور مصر نوشت که اردوغان در جریان این سفر در گفتگو با کانال تلویزیونی Dream TV که یک کانال خصوصی است، به مردم مصر توصیه کرده که بعد از سرنگونی رژیم مبارک در این کشور، اقدام به تدوین قانون اساسی بر اساس لائیسم نموده و رژیم لائیک در مصر تاسیس کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها