کد خبر: ۲۰۲۷۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي سؤال خود از وزير امور خارجه پيرامون اظهارات اخيرش درباره رژيم صهيونيستي و هولوكاست را تقديم هيئت رئيسه مجلس كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواستار پاسخگويي محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان درباره اظهارات اخيرش پيرامون رژيم اشغالگر قدس و هولوكاست شدند. وكلاي ملت اين سؤال را كه به امضاي 40 نفر از نمايندگان خانه ملت رسيده است تقديم هيئت رئيسه مجلس كردند.

وزير امور خارجه دو روز پيش در گفت‌وگوي اختصاصي با برنامه بامدادي مشترك تلويزيون يك و دو آلمان در پاسخ به پرسشي درباره هولوكاست و اسرائيل پاسخ مي‌دهد: كشتار جمعي يهوديان را نمي‌توان انكار كرد و بايد از تكرار چنين جنايتي جلوگيري كرد. ايشان به نقض دائمي حقوق فلسطينيان اشاره كرد و گفت: موضع ايران همواره دفاع از حقوق فلسطينيان بوده است و اين موضوع را بايد فلسطينيان حل كنند. ما از اين منطقه دور هستيم. اين وظيفه ما نيست كه اسرائيل را به رسميت بشناسيم يا نه، بلكه فلسطينيان بايد درباره اين موضوع تصميم‌گيري كنند. به گفته ظريف، بايد پيشنهادهايي روي ميز قرار گيرند كه مورد قبول فلسطينيان باشد. اين سخنان در حالي است كه موضع جمهوري اسلامي در بيان بنيانگذار انقلاب اسلامي امام خميني (ره) در موضوع اسرائيل شفاف بيان شده است: اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود، قبلاً هم تذكر داده‌ام كه دولت غاصب اسرائيل با هدف‌هايي كه دارد براي اسلام و ممالك مسلمين خطر عظيم دارد و خوف آن است كه اگر مسلمين به آن مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگيري از آنها امكان‌پذير نشود و چون احتمال خطر متوجه به اساس اسلام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها