کد خبر: ۲۰۲۳۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
دخالت اوباما در مجلس و اهانت وی به نمایندگان مخالف:
اوباما اخیرا اعلام کرده بود می خواهد در زمینه های مشترک با مجلس همکاری کند، اما در عین حال گفته بود که از طریق دستورات اجرایی هرجایی که کنگره نتواند وظایفش را انجام دهد خود وارد عمل خواهد شد! این گفته ی اوباما به معنای اعلام دخالت آشکار قوه مجریه ایالات متحده در وظایف قانونگزاران این کشور است که با توجه به منش دیکتاتوری ذاتی سران این کشور چندان هم عجیب نیست.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، به نظر می رسد روحیه ی دیکتاتوری و مستبدانه، غیر از اینکه خط مشی و سیاست کلی امریکایی ها است، روحیه شخصی آنان نیز محسوب می شود. در صدر این افراد، روئسای جمهور مختلف ایالات متحده نمود بارزتری از دیکتاتوری را حتی برای مردم خود نشان می دهند. در این بین، خودرأیی و روحیه ی دکتاتورمآبانه اوباما باعث شده مجلس سنا نیز لب به اعتراض گشوده و از دخالت های بیجای دولت و شخص باراک اوباما در امور مجلس شکایت کنند.


سی بی اس نیوز در این باره به نقل از پل رایان، نماینده جمهوری خواه کنگره می نویسد: ”ما شاهدیم که دولت روز به روز بی قانون تر می شود زیرا به جای اینکه به وظایف خود بپردازد، سعی می کند کار کنگره را در کارهای دولت گنجانده و انجام دهد! اوباما فراموش کرده که این مجلس است که قانونگزاری می کند نه رئیس جمهور!! ما هم دستورات اجرایی را قبول داریم اما نه دستوراتی که همه چیز را تغییر می دهند!"

اوباما اخیرا اعلام کرده بود می خواهد در زمینه های مشترک با مجلس همکاری کند، اما در عین حال گفته بود که از طریق دستورات اجرایی هرجایی که کنگره نتواند وظایفش را انجام دهد خود وارد عمل خواهد شد!

این گفته ی اوباما به معنای اعلام دخالت آشکار قوه مجریه ایالات متحده در وظایف قانونگزاران این کشور است که با توجه به منش دیکتاتوری ذاتی سران این کشور چندان هم عجیب نیست.

برخی هواداران دولت با اشاره به اینکه دستورات اجرایی اوباما [که بر قوانین مجلس سنا ارجحیت دارند] نسبت به دستورات اجرایی دولت های پیشین کمتر است، اعتراض نمایندگان کنگره را رد کردند. اما پل رایان در پاسخ به آنان اظهار داشت: ”تعداد این دستورات نیست که باعث نگرانی اعضای کنگره شده بلکه نوع و وسعت اثرات مخرب آنان است که مشکل ساز می شود."

دخالت های اوباما در امورات مجلس از آنجایی باعث نگرانی کنگره شده است که وی می تواند با وتوی طرح تحریم ها که از سوی کنگره مطرح شده، سیاست مذاکره را پیش ببرد؛ در غیر این صورت تا کنون کنگره و دولت اوباما هیچگونه مشکلی با هم نداشته اند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها