کد خبر: ۲۰۲۳۱
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از جهان، در پي برملاشدن ابعاد گسترده جعل اسناد اعتباري در ۷ بانک بزرگ کشور تلاش سازمان بازرسي کل کشور براي حضور رئيس اين سازمان، رئيس کل بانک مرکزي و مدير عامل بانک صادرات در برنامه خبري ۳۰/۲۲ دوشنبه شب گذشته و ارائه توضيحات کافي در مورد ابعاد فراگير اين قضيه، ناکام ماند. برخي شنيده ها از اعمال نفوذ مقامات دولتي براي لغو اين برنامه در صداوسيما حکايت دارد.

حضور مقامات ياد شده در اين برنامه تا ساعت ۵/۸ دوشنبه شب با مانعي روبرو نبوده اما نگراني برخي مقامات دولتي از شفافيت توطئه دستهاي پشت پرده اختلاس ۲۸۰۰ ميليارد توماني مانع از حضور رئيس کل بانک مرکزي در اين برنامه شده است.

طبق اطلاعيه روابط عمومي سازمان بازرسي کل کشور، پورمحمدي، رئيس اين سازمان قرار بوده اختلاس ۳ هزار ميليارد تومان را تشريح کند و با نظر وي قرار شده بهمني، رئيس کل بانک مرکزي نيز در اين برنامه حضور يابد. در همين حال حضور رئيس سازمان بازرسي کل کشور و مدير عامل بانک صادرات در اين برنامه به دليل ممانعت از حضور بهمني و اجازه نداشتن وي از دولت به کلي لغو مي شود.

پورمحمدي معتقد است به دليل نقش مستقيم بانک مرکزي در نظارت بر بانکها، بهمني بايد در مقابل مردم جزييات اين اختلاس را شرح دهد. در مقابل برخي جريانات انحرافي وابسته به دولت به دليل صراحت لهجه رئيس سازمان بازرسي کل کشور و همچنين آمادگي مدير عامل بانک صادرات براي ارائه توضيحات کافي در اين زمينه مانع انجام اين گفتگو شده و به هر دليل پوشيده ماندن ابعاد آن ترجيح داده شده است.

شنيده‌ها حاکي است؛ در حالي که پورمحمدي و جهرمي پذيرفته بودند که در نهايت بدون حضور رئيس کل بانک مرکزي در اين نشست خبري حضور داشته باشند ولي به دليل فشار بيروني بر رسانه ملي، لغو اين برنامه در ساعت ۲۱ اعلام گرديده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها