کد خبر: ۲۰۲۳۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
اسنودن در افشاین سازمان‌ها از طریق وای‌فای رایگان موجود در فرودگاه به ربایش اطلاعات از مسافران اقدام کرده‌اند.

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، افشای سند محرمانه‌ای دیگر مبنی بر جاسوسی سازمان اطلاعاتی کانادا از مسافران فرودگاه‌ها که اقدام به استفاده از وای‌فای کرده‌اند، فرودگاه‌های بزرگی چون ونکوور و تورنتو را به خود آورد.

 

بار دیگر اسنودن اسناد محرمانه‌ای در ارتباط با جاسوسی سازمان اطلاعاتی کانادا با کمک آژانس امنیت ملی ایالات متحده را افشا کرد که در این راستا عنوان کرده، این سازمان‌ها از طریق وای‌فای رایگان موجود در فرودگاه به ربایش اطلاعات از مسافران اقدام کرده‌اند.

 

موسسه امنیتی ارتباطات در کانادا موسوم به CSEC اجازه جاسوسی از تبعه کانادایی بدون حکم را ندارد؛ با این حال، آن‌ها اطلاعات فراوانی را از تمام مسافرانی که از سیستم‌های وای‌فای فرودگاه استفاده می‌کردند از جمله کانادایی‌ها، جمع‌آوری کرده‌اند.
 
سندی که توسط خبرگزاری CBC منتشر شده نشان می‌دهد که اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های مسافرتی متصل به اینترنت فرودگاه با کمک سازمان جاسوسی ایالات متحده توسط یک نرم‌افزار توسعه یافته برای ردیابی آن‌ها به مدت یک هفته یا بیشتر انجام شده است.
 
این افشاگری اسنودن در حالی بیان شده است که دو مورد از بزرگترین فرودگاه‌های کانادا،  تورنتو و ونکوور، که بزرگترین تامین کننده خدمات وای‌فای در فرودگاه‌های دیگر هستند، دخالت و سرقت هرگونه اطلاعات از کاربران وای‌فای را رد کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها