کد خبر: ۲۰۲۱۶۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
با ورود جبهه هوای سرد به نیمه شمالی کشور، مصرف گاز در برخی شهرهای حاشیه دریای خزر به مرز هشدار رسیده است و مسؤولان شرکت‌های گاز استانی از احتمال قطع یا افت فشار گاز شهری در برخی استان‌های حاشیه دریای خزر خبر داده‌اند.
همزمان با ورود جبهه جدید هوای سرد زمستانی به استان‌های نیمه شمالی کشور، آمارهای رسمی شرکت ملی گاز از مصرف روزانه بیش از 540 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور حکایت دارد.

از این رو در بخش خانگی حدود 435 میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است که پیش‌بینی می‌شود متوسط مصرف گاز خانگی با ادامه پایداری هوای سرد زمستانی در اکثر استان‌های کشور در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبه‌رو شود.

در این بین از روز گذشته تاکنون متوسط تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌های کشور به حدود 50 میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته ضمن آنکه به طور متوسط روزانه حدود 65 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل صنایع عمده کشور می‌شود.

در طول چند روز گذشته هم متوسط تحویل گاز طبیعی به صنایع پتروشیمی کشور محدود شده است به طوری که متوسط گازرسانی به پتروشیمی‌های ایران به 15 میلیون مترمکعب در روز کاهش یافته و این در حالی است که نیاز پتروشیمی‌ها به گاز حدود 30 تا 35 میلیون مترمکعب است.

با ثبت رکوردهای جدید مصرف گاز طبیعی، برخی از مسؤولان شرکت ملی گاز از احتمال افت فشار گاز در برخی از شهرهای حاشیه دریای خزر خبر داده‌اند.

رضا باقری رئیس اداره گاز نوشهر و چالوس، گفت: تاکنون مشکلی در بحث افت یا قطع گاز نداشتیم اما به مشترکان توصیه می‌شود در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا دچار مشکلات احتمالی نسبت به افت یا قطع گاز نشویم.

حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی هم با بیان اینکه افت شدید دمای هوا موجب افزایش 8 درصدی میزان مصرف گاز مشترکان خانگی خراسان شمالی شده که افزایش میزان مصرف باعث افت فشار گاز خواهد شد، اظهار داشت: مشترکان گاز خانگی برای جلوگیری از افت فشار گاز و قطع احتمالی آن در برخی مناطق باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا مشکلی برای سایر مشترکان ایجاد نشود.

این مقام مسؤول با یادآوری اینکه گاز برخی از واحدهای صنعتی که دارای سوخت مایع جایگزین بوده‌اند، قطع شده است، بیان کرد: صرفه‌جویی مردم منجر به افزایش پایداری شبکه گاز در نیمه شمالی کشور خواهد شد. سیدجلال نورموسوی مدیرعامل شرکت گاز گیلان هم با اعلام اینکه برای جلوگیری از کاهش افت فشار و قطع گاز در برخی نقاط شهروندان در مصرف این نعمت الهی صرفه‌جویی کنند، تبیین کرد: با توجه به بارش شدید برف در بسیاری از نقاط گیلان، گاز مورد استفاده مردم به صورت عادی تامین شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها