کد خبر: ۲۰۲۱۱۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
14 هزار و ۳۷۵ نفر در حوادث رانندگی ۹ ماهه امسال جان خود را از دست دادند. از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۶ نفر مرد و سه هزار و ۲۷۹ نفر زن بودند. بر اساس این آمار سهم مردان از تلفات حوادث رانندگی ۷۷ درصد و سهم زنان ۲۳ درصد بوده‌ است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در ۹ ماهه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهش ۶.۵ درصدی به ۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر رسید، این در حالی است که تعداد متوفیات حوادث رانندگی در مدت مشابه سال قبل ۱۵ هزار ۳۷۹ نفر بود.

در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۲۳۰، ‌تهران با یکهزار و ۱۱۰ و خراسان رضوی با یکهزار و ۹۴ مورد بیشترین و استان‌های ایلام به ۱۰۹، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۲۹ و اردبیل با ۱۸۰ مورد به ترتیب کم‌ترین آمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهند.

مطابق آمارهای موجود بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی با نه هزار و ۲۳۵ فوتی در مسیرهای برون شهری ثبت شده است. پس از آن مسیرهای درون شهری با سه هزار و ۹۸۲ فوتی، مسیرهای روستایی با یکهزار و ۱۰۴ مورد و مسیرهای نامعلوم با ۵۴ مورد به ترتیب تلفات رانندگی نه ماهه را دربر می‌گیرند.

تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز که در ۹ ماهه سال جاری به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کرده‌اند، ۲۵۳ هزار و ۶۲۴ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته‌است. از کل مصدومان مراجعه کننده به پزشکی قانونی در این مدت ۱۸۲ هزار و ۹۷۳ نفر مرد و ۷۰ هزار و ۶۵۱ نفر زن بودند.

کاهش مصدومان حوادث رانندگی در آذر
در آذر امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند ۲.۱ درصد کاهش یافت و از ۲۲ هزار و ۹۲۰ نفر در آذر سال گذشته به ۲۲ هزار و ۴۴۸ نفر در سال جاری رسید.

در آذر امسال آمار تلفات حوادث رانندگی نیز ۱.۵ درصد کاهش یافت. در این ماه یک‌هزار و ۲۳۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۹۷۰ نفر مرد و ۲۶۵ نفر دیگر زن بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها