کد خبر: ۲۰۱۸۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
گودرزی: برخی رشته‌ها یک پله صعود نداشته‌اند اما ۱۰۰ پله توجهات را به خود معطوف کرده‌اند
وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: بعضی رشته‌ها از دهه هفتاد میلادی یک پله صعود نداشته‌اند اما ۱۰۰ پله توجهات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم بدرقه ملی‌پوشان اسکی به المپیک سوچی گفت: از پوشش خبری شما تشکر می‌کنم، برخی رشته‌ها مظلوم واقع می‌شوند و از جانب مدیران و رسانه‌ها به آنها توجهی نشان داده نمی‌شود، تمام ورزش یک یا دو رشته نیست، خیلی از رشته‌ها ورزشکاران‌شان زحمات زیادی می‌کشند تا سهمیه المپیک را بگیرند، این زحمات باید در شأن و جایگاه خودش انعکاس داده شود.

وی ادامه داد: نباید بیشتر در رشته‌هایی که ورزش قهرمانی نیستند توجه کنیم البته منظورم این نیست که آنها محدود شوند بلکه نگاه باید در تمام رشته‌ها فراگیر باشد و رشته‌هایی که توان دارند از سایه خارج شوند. صلاح دیدم امروز از ورزشکاران اسکی قدردانی شود، برایشان آرزوی توفیق داریم البته انتظار نداریم در سطوح بالا مطرح شوند و همین که سهمیه گرفته‌اند خوب است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود از زحمات سی و چند ساله عیسی ساوه شمشکی تشکر کرد و اظهار داشت: وی حق بزرگی دارد اما به جهت بازنشستگی نتوانستیم در خدمتشان باشیم. وی به عنوان نماینده من فعالیتش قطع نشده است.

گودرزی با اشاره به اینکه بعضی رشته‌ها بر رشته‌های دیگر سایه می‌اندازند تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود نگاه مدیران سمت و سو و جهت داشته باشد که این ظلم است، ما پتانسیل‌های زیادی در سایر رشته‌ها داریم که دیده نمی‌شود و امیدواریم این نگاه تغییر کند، صرفاً رشته‌هایی که رسانه ها بزرگ می‌کنند نیست، ما 5 ورزشکار داریم که به المپیک می‌روند اما کمترین توجه و پوشش خبری از من مدیر تا رسانه‌ها به آنها صورت گرفته است.

وی افزود: به یکی دو رشته دیگر نگاه کنید، تمامی رفتارهای ورزشکاران و تبلیغات وسیع مورد توجه است، شاید بگویم این رشته‌ها پر طرفدارند اما معنایش این نیست که بگوییم باید فقط روی آنها متمرکز شویم، ببینید چه حجمی از نگاه‌ها متوجه آنهاست اما خروجی محدودی دارند تا جاییکه تیم ملی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند، حتی از من می‌پرسند و خرده می‌گیرند چرا تیم ملی برای شما اهمیت دارد؟ این منطقی است؟ باید یک باشگاه اولویت من باشد؟

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یک ورزشکار المپیکی تلاش زیادی کرده تا رکوردی را بشکند، عنوان کرد: بعضی رشته‌های ما از دهه 70 میلادی یک پله پایشان را بالا نگذاشته‌اند اما ۱۰۰ پله توجهات را به خود اختصاص داده‌اند، این همه مطالبه دارند اما خروجی‌شان چقدر بوده است؟ مشخص است که تیم ملی اسکی برای من اولویت دارد. المپیک زمستانی یا تابستانی فرقی ندارد، سهمیه المپیک کار بزرگی است اما بضاعت ما اندک است و حتی نتوانستیم زحمات بچه ها را جبران کنیم، امیدواریم شرایط بهتر شود که بتوانیم کمک کنیم.

گودرزی در پاسخ به این سئوال که ورزشکاران المپیک تابستانی برای کسب سهمیه پاداش گرفته‌اند، آیا شما برای المپیک زمستانی نیز برنامه‌ای دارید، گفت: بودجه وزارت محدود است اما تلاش می‌کنیم به آنها کمک کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها