کد خبر: ۲۰۱۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
 وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه ایران با بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر به کلوپ کشورهای پیشرفته دارنده انرژی اتمی وارد شده است، بهره‌برداری از این نیروگاه را افتخاری مهم و کلیدی برای روسیه دانست.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به بوشهر، سرگئی اشماتکو وزیر انرژی روسیه در مراسم مقدماتی بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر که در محل این نیروگاه در حال برگزاری است، با بیان اینکه حضور در این جشن و شرکت در این واقعه مهم یک اتفاق پیش پا افتاده نیست، گفت: با بهره‌برداری اولین نیروگاه اتمی، ایران وارد مرحله جدیدی در فرایند توسعه خود خواهد شد.

وی افزود: قدرت تولیدی نیروگاه بوشهر 3 درصد کل تولید برق در ایران است که آرزو می‌کنیم این شاخص افزایش یابد.

وزیر انرژی روسیه با ذکر این نکته که ایران به کلوپ کشورهای پیشرفته دارنده انرژی اتمی وارد شده است، اظهار داشت: افتخاری مهم و کلیدی نصیب روسیه شد که در ورود ایران به این کلوپ نقشی مهم داشته باشد.
 
اشماتکو نیروگاه بوشهر را اولین نیروگاه خاورمیانه دانست و یادآور شد: همکاری‌های اتمی ایران و روسیه تنها محدود به این نخواهد شد زیرا طی این سال‌ها و در سایه کسب تجربیات، گروه‌هایی از متخصصین تربیت شدند که باید آن را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: روابط و همکاری‌های متقابل ما شاخص و نمونه‌ای برای ایجاد و راه‌اندازی چنین پروژه‌هایی در آینده است.

وزیر انرژی روسیه نیروگاه اتمی بوشهر را سمبل همکاری‌های ایران و روسیه خواند و خاطرنشان کرد: با این وجود می‌توانیم در زمینه فناوری‌های جدید و پیشرفته همکاری‌های بیشتری داشته باشیم که در سایه این تفاهم در عرصه‌های نفت، انرژی، راه و غیره می‌توان همکاری‌های مشترکی داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خداروشکرهمین که پوزامریکاروبزنیم خیلی حرفه حالاحالاهابایدبشینه وبسوزه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها