کد خبر: ۲۰۰۰۸۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
وزير ورزش و جوانان از به وجود آمدن فضاي مثبت در ورزش کشور ابراز خرسندي کرد و گفت: خوشبختانه مجموعه يک دستي تشکيل شده و اميدواريم هماهنگي لازم بين کميته ملي المپيک و وزارتخانه باشد تا ورزش بتواند با اين هماهنگي سود بيشتري به دست آورد.
به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزي در حاشيه مراسم توديع و معارفه مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي و نشست با مديران و کارکنان اين شرکت انتظارات جامعه ورزشي از مديرعامل اين شرکت را بالا دانست و در جمع خبرنگاران گفت: ساخت اماکن ورزشي يک مبحث است و نگهداري و تجهيز آن ها مبحث مهم تري که ضروري است هزينه هاي مورد نيازشان از قبل پيش بيني شود. در موضوع توسعه مي توان مثال استاديوم آزادي را زد . اين استاديوم ساليان سال است که خدمات رساني مي کند اما در امر نگهداري خيلي توفيقي حاصل نکرده چرا که در زمينه کمبود منابع همواره دچار مشکل بوده. بايد مديريت اين شرکت در موضوع ساخت و سازتلاش و جذب منابع کند و هم در موضوع نگهداري فعال باشد که اين موضوع بسيار مهمي است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر وجود شرايط اجاره دادن مکان هاي ورزشي براي فرار از کمبود منابع گفت: آن چه که در گذشته بوده اين بوده که مکان ورزشي به صورت خود کفا اداره شود. ضمن اين که خدمات رساني کند و افزايش بهره وري نيز داشته باشد . در دوره هاي گذشته هم اين روند بوده اما بايد به صورت جدي تر بهبود يابد. استفاده کنندگان وقتي هزينه اي مي پردازند بدانند که حتما در جهت نگهداري اين مجموعه ها استفاده مي شودتا تبديل به مخروبه نشوندئ و همواره به وسيله کمک ها توسعه و تجهيز مي شود. اين روند در گذشته هم بوده و اکنون نيز هست اميدوارم در آينده هم تداوم داشته باشد.

گودرزي در ادامه به طرح هاي در دست افتتاح اشاره کرد: آن چه که به من گزارش داده اند 9 طرح قرار است به بهره برداري برسد که اميدوارم در زمان خود افتتاح شود، البته عدد قابل ملاحظه اي نيست چرا که کمبود اعتباراتات باعث مي شود روند افتتاح ها کند شود و به تاخير بيافتد، اميدواريم در بودجه 93 مجلس عنايت ويژه اي کند تا طرح هاي بيشتري را به بهره برداري برسانيم.

در ايام دهه مبارک فجر طرحي افتتاح نخواهيم کرد اما براي پايه گذاري طرح هاي کلان و افتتاح و شروع عملياتشان برنامه هايي در دست است که اميدواريم با استفاده از منابع خارجي و داخلي آن ها را عملياتي کنيم.

وزير ورزش و جوانان به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر ادامه حيات 2 باشگاه پرسپوليس و استقلال و موضع وزارتخانه در اين خصوص اين گونه پاسخ داد: قطعا وزارتخانه قصد کمک دارد وهواداران نگران نباشند. انشاالله دو باشگاه با قوت به کار خود ادامه مي دهند.. مديرعامل پرسپوليس هم اصرار داشت که نباشد و هيات مديره هم با اين موضوع موافقت کرده و نمي شود به اجبار افراد را نگه داشت چراکه اختيار با خودشان است. اميدوارم بتوان مشکلاتشان را به زودي مرتفع کرد.

دولت به مشکلات مالي آن ها آگاهي دارد منتها ما با يک مسئله مالي عمومي و کمبودهاي اعتباري شديدي رو به رو هستيم و بايد قدري محدود تر شد تا بتوان مشکلات را مرتفع ساخت.هم و غم ما اين است که اين دو تيم پر طرفدار مشکلاتشان مرتفع شود و آن چه که من تاکيد داشتم مسائل ريز و حاشيه باعث بروز ازدياد مشکلات ان ها نشود.

قطعا اين دو باشگاه حائز اهميت هستند. به هر حال باشگاه هايي هستند با طرفداران بسيار زياد و احترام به عقايد اين هوادارن بايد سرلوحه کار ما باشد ما به آن ها احترام مي گذاريم و خواست آن ها خواست ما است .

او در واکنش به استعفاي رويانيان و انتصاب علي پروين به عنوان سرپرست گفت: باشگاه ها در اختيار هيات مديره ها هستند و اين اعضاي هيات مديره هستند که باشگاه را اداره مي کنند و ارتباط خيلي مستقيمي با وزارت ورزش و جوانان ندارد.

وزارتخانه مجمع هيات مديره را انتخاب مي کند و هيات مديره از درون يا بيرون خود افرادي که حائز شرايط هستندبه عنوان مديرعامل انتصاب مي کند و مدير عامل هم به نحوي غير مستقيم منصوب دولت است و بايد در چارچوب قوانين و مقررات دولتي قدم بردارد. رويانيان هم اصرار بر استعفا داشت و هيات مديره هم چندين بار از وي خواست که نرود که اينبار به دليل اصرار وي هيات مديره هم با رفتنشان موافقت کرد. وزارت ورزش و جوانان تلاشش اين است که در حيطه وظايف هيات مديره ها خيلي دخالت نکند و هيات مديره ها تصميماتي که مي گيرند معمولا درون خود قابليت اجرا دارد و وزارت ورزش و جوانان هم بايد به اين تصميمات احترام بگذارد. ما هيچ موضع منفي يا مثبتي در قبال انتصاب پروين نداريم.آن چه که هيات مديره تدوين و تصويب مي کند قابليت اجرا دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها