کد خبر: ۱۹۹۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۲     ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
بولتن نیوز: چند ماه پیش، و به دنبال صحبت های عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله ، بر علیه حزب منحله دمکرات در کتاب" پنج سال با عبدالله مهتدی" روابط میان این دو گروه تروریست، متشنج و بحرانی شد و جنگ لفظی شدیدی میان این دو جریان معاند نظام، به وقوع پیوست .



مسئله تا جایی پیش رفت که حتی در رسانه های دو طرف نیز، بر علیه یکدیگر موضع گرفته و شروع به هتاکی و ترور شخصیتی یکدیگر می کردند.

درگیری رسانه ای و حتی لفظی،میان این دو جریان تروریست، فضای ارتباطاتشان را بحرانی کرده بود.

"دفتر سیاسی حزب منحله و تروریستی دمکرات کردستان ایران" به سرپرستی "مصطفی هجری" رهبر این حزب منحله، چند ماه پس از تنش در روابط فی مابین،برای اولین بار، و با هدف بهبود مناسبات دو طرف، به مقر و "دفتر سیاسی گروهک کومله " رفت و در آنجا با عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله، دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار و نشست سیاسی، فی مابین دو جریان سیاسی، بعد از جنجال،ماه نوامبر سال گذشته روی داد. جنجال بر سر اظهارات ضد حزب دمکراتی عبدالله مهتدی، در کتابی تحت عنوان " پنج سال با عبدالله مهتدی" که این مسئله سبب قطع ارتباطات گروهک کومله و دمکرات شده بود و این دو گروه، تمامی ارتباطات میانشان، را قطع کرده بودند و هیچ دیداری نیز از اردوگاههای یکدیگر، نداشتند.

دیدار "حزب منحله دمکرات کردستان ایران" از " گروهک کومله "، تنها سه روز بعد از مذاکرات اخیر میان مهتدی و جناح دیگر حزب منحله دمکرات انجام شد که در آن "دفتر سیاسی حزب منحله دمکرات کردستان" به سرپرستی "خالد عزیزی" سرکرده جدید این حزب تروریست، به ملاقات مهتدی سرکرده کومله، رفته بود.




اما نشست اخیر گروهک کومله با حزب منحله دمکرات، بجای اینکه باعث رفع کدورت ها و رفع سوء تفاهامات فی مابین شود، باعث تیره تر شدن روابط و مناسبات دو طرف شد، تا جایی که چندین بار سرکرده دمکرات، با صدای بلند، مهتدی را خطاب قرار داده بود.

یکی از اهداف دیدار کمیته مرکزی "حزب منحله دمکرات کردستان ایران" از " گروهک کومله "، بررسی مسائل مربوط به، انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در ایران، بود. انتخاباتی که قرار است در پایان سال جاری برگزار شود.

همانطوری که دو گروه، در رسانه های جمعی خود، خبرش را منتشر کردند، در این نشست، مسائل مربوط به انتخابات آینده مجلس ایران، از محورهای اصلی مذاکرات دو طرف بوده است.

گزارش نشست مذکور، که هر یک از دو جریان فوق، خبر آن را در رسانه هایشان، منتشر کرده اند، دارای تناقضات زیادی می باشد و به خوبی اختلاف نظرات فراوان این دو گروه، در آن مشاهده می شود.




اختلاف نظرها، در خصوص انتخابات آتی مجلس ایران، میان این دو زیاد بود.

طبق خبر منتشر شده در سایتهای حزب منحله دمکرات کردستان ایران،، این حزب منحله از هم اکنون، در خصوص انتخابات آینده مجلس ایران، واکنش خود را صراحتا، نشان داده و همچنین نظر خود را نیز اعلام کرده، حزب منحله دمکرات در گزارش اخیر خود، که در این نشست، آن را علنی کرده، از انتخابات آینده مجلس ایران، به عنوان:" نمایشی دیگر"، نام می برد و اعلام می کند، که جمهوری اسلامی، با برگزاری این نوع انتخابات ها، مردم را مشغول می کند،ی عنی اینکه، گویا جمهوری اسلامی با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، قصد سرگرم کردن مردم را دارد!

گروه کومله نیز بجای واژه بکار برده شده توسط حزب منحله دمکرات در خصوص انتخابات آینده مجلس که از آن به عنوان نمایش نام برده اند، بر عکس آنها، در گزارش نشست اخیر که در رسانه هایشان، آن را منتشر کرده اند، از آن به عنوان:" انتخابات آینده مجلس"، نام برده و در این خصوص بحث هایی هم کرده و از اتخاذ " سیاست هوشیارانه و واقع بینانه" در خصوص ایران و خصوصا کردستان حرف می زند.

یعنی اینکه بر عکس ادعاهای سرکردگان گروهکهای کومله و دمکرات که اعلام کرده بودند، نشست اخیر آنها، در فضایی دوستانه،بدون تنش و موفقیت آمیز بوده، به هیچ عنوان چنین نبوده است. حزب منحله دمکرات اصلا انتخابات مجلس را به رسمیت نشناخته بود اما در آنسوی میدان گروهک کومله، با بکار بردن واژه انتخابات مجلس ایران، به نوعی این انتخابات را به رسمیت شناخته بود.

مهتدی در این نشست، بر اهمیت مبارزات!! مردمی ، در تمام بخش ها، به شیوه تحریم انتخابات نیز، تاکید کرده بود. و این نوع، شیوه مبارزه را، بهترین راه مبارزه، برای سرنگونی نظام جهوری اسلامی، می داند"

اما گروه حزب منحله دمکرات کردستان ایران، بهترین نوع مبارزه را مبارزه مسلحانه، عنوان کرده اند. و این یعنی اختلاف و تناقض آشکار در مواضع دو طرف، بر عکس ادعایی که از موفقیت آمیز بودن نشستشان، سخن گفته اند.

گمان می رود انتخابات آینده ایران، مجددا باعث بروز،اختلافات و مشکلات بیشتری ، میان جریانهای مخالف ایران، شود و بهانه خوبی باشد، برای اینکه باز هم، یکدیگر را بکوبند. خصوصا آنکه در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز، اختلاف نظر بر سر چگونگی اتخاذ موضع در این خصوص، باعث درگیری لفظی و جنگ رسانه ای شدیدی میان این دو گروه معاند شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها