کد خبر: ۱۹۹۵۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
به دنبال تشدید نگرانیهای بین المللی نسبت به بحران مالی منطقه یورو و افزایش ارزش دلار قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل فارس، افزایش نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی یونان در حالی است که دولت آتن برنامه های جدیدی را برای کاهش کسری بودجه و بدهی ها ارائه کرده است.
 وزیر اقتصاد آلمان نیز تاکید کرد مساله ورشکستگی یونان دیگر تابو نیست و این اظهارات نشان می دهد آلمان خود را برای اعلام رسمی ورشکستگی یونان آماده می کند.
بحران در منطقه یورو باعث افزایش بیش از پیش ارزش دلار طی روزهای اخیر شده است. در معاملات روز دوشنبه ارزش برابری هر یورو به 1.36 دلار رسید که کمترین رقم از سال 2001 است.
در نتیجه این عوامل قیمت نفت و طلا در این روز به شدت کاهش یافت به طوری که هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.35 دلار کاهش به 111.42 دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 1.22 دلار کاهش به 86 دلار رسید. افزایش ارزش دلار تاحدی کاهش قیمت نفت را جبران کرده است.
 ویکتور شام کارشناس ارشد انرژی در این باره تاکید کرد گسترش نگرانیهای بین المللی در خصوص احتمال ورشکستگی اقتصاد یونان تاثیر منفی زیادی بر بازارهای مالی اروپا و آسیا و قیمت نفت داشته است .
دولت یونان که به شدت برای رهایی از گرداب ورشکستگی تلاش می کند به تازگی برنامه کاهش 2 میلیارد یورویی هزینه های بودجه خود را ارائه کرده است.
قیمت طلا نیز که رکورد 1927 دلاری را تجربه کرده است در معاملات روز دوشنبه با افت شدید مواجه شد. هر اونس طلا در این روز به 1846 دلار رسید که نسبت به روز جمعه 13 دلار کاهش داشته است. افزایش عرضه علت افت قیمت طلا عنوان شده است.
به عقیده کارشناسان افزایش ارزش دلار سرمایه داران را به سمت فروش طلا و بدست آوردن دلار سوق داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها