کد خبر: ۱۹۹۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
آمار این تعداد زندانی در حالی اعلام شده که "منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور سعودی طی اظهاراتی تمسخر آمیز مدعی شد که در سراسر عربستان سعودی حتی یک زندانی سیاسی وجود ندارد.

به گزارش 598 به نقل از شیعه آنلاین، اخبار رسیده از ریاض پایتخت عربستان سعودی حاکی از آن است که حدود 30 هزار زندانی سیاسی در زندان های این کشور به سر می برند.

در همین راستا فعالان حقوق بشر در عربستان می گویند که این 30 هزار زندانی از انواع افراد دکتر، مهندس، دانشمند، عالم دین و غیره هستند و تلاش خانواده های آنان برای نجاتشان تا به این لحظه به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

گفته می شود به رغم اینکه بسیاری از آنان بدون محاکمه در زندان به سر می برند، اما اتهام هایی که این زندانیان به دلیل آن در حبس به سر می برند متفاوت است. برای مثال برخی از آنان به جرم فعالیت سیاسی یا تلاش برای تأسیس حزب بازداشت شده اند. گروهی نیز به اتهام تلاش برای انجام عملیات تروریستی و یا همکاری با تروریسم در حبس به سر می برند.

در همین راستا "إیمان الشمیری" دختر یکی از این 30 هزار بازداشت شده طی اظهاراتی که در سایت اینترنتی یوتیوب منتشر شد، می گوید: پدرم بدون گناه در زندان به سر می برد. تنها جرم وی این بود که نمی توانست در برابر ظلم سکوت کند.

قابل ذکر است آمار این تعداد زندانی در حالی اعلام شده که "منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور سعودی طی اظهاراتی تمسخر آمیز مدعی شد که در سراسر عربستان سعودی حتی یک زندانی سیاسی وجود ندارد. وی مدعی شد که تنها از 2003 میلادی تاکنون 5696 فرد مسلح مظنون به انجام عملیات تروریستی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در زندان به سر می برند.

شایان ذکر است جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان سعودی ACPRA در جدید ترین گزارش خود ضمن اعلام عدد 30 هزار زندانی سیاسی، نوشت: همه این زندانیان سیاسی توسط دستگاه های امنیتی سعودی بازداشت شده و زندان های مختلفی در سراسر عربستان به سر می برند. این مؤسسه هفته گذشته با ارسال نامه ای خطاب به شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز آل سعود" وزیر کشور سعودی، خواستار صدور دستوری فوری برای رسیدگی به پرونده این زندانیان شد.

در پایان گفتنی است این 30 هزار نفر در حالی در زندان به سر می برند که عربستان سعودی مدعی است یک دولت اسلامی است و بر اساس شریعت اسلامی حکومت می کند اما تا به این لحظه با هیچ یک از این زندانیان رفتاری اسلامی نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها