کد خبر: ۱۹۸۵۷
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برنامه های "هفته فرهنگی کرمانشاه در تهران"را اعلام کرد.

به گزارش 598 به نقل از روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،  نشست مطبوعاتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه حول محور گزارش فرهنگی دولت نهم و دهم، اعلام شاخص های فرهنگی سال جاری و برگزاری هفته فرهنگی کرمانشاه در تهران صبح امروز ( 7 شهریور) برگزار شد.
 در این جلسه حجت الاسلام محمد آفتابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه " هفته فرهنگی کرمانشاه"، گفت: معرفی و شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی و هنری استان یکی از راه های مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و بیش از 150 اثر در زمینه های هنری اعم از عکاسی، گرافیک، نقاشی، خوشنویسی و ... پس از تایید داوران به مدت یک هفته در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می شود.

 حجت الاسلام آفتابی، اضافه کرد: برگزاری نمایش های خیابانی، برپایی کنسرت های موسیقی، برگزاری مسابقه کرمانشاه شناسی، برپایی موزه مردم شناسی، برپایی غرفه عرضه صنایع استان اعم از جاجیم بافی، گلیم بافی، گیوه بافی، دوخت لباس های محلی و ... از مهم ترین برنامه های این هفته در تهران است.

 این مقام مسئول، با اشاره به اینکه در حاشیه این برنامه نمایشگاهی با 20 غرفه از توانمندی های استان برپا می شود، عنوان کرد: معرفی شش تن از مفاخر استان، شهدای شاخص، یکصد سال سابقه مطبوعاتی استان، آثار و میراث فرهنگی استان و ... بخشی از برنامه های هفته فرهنگی کرمانشاه در تهران است.

 حجت الاسلام آفتابی، اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای برگزاری برنامه های این هفته 100 میلیون تومان است که امیدواریم همه دستگاه ها و نهادهای استان ما را در برگزاری این برنامه و معرفی استان کمک کنند.

 وی همچنین به دستاوردهای دولت نهم و دهم در عرصه فرهنگی اشاره کرد و افزود: تعداد مجتمع های فرهنگی در سال84، 16 باب بوده که در سال 89 به 22 مورد ارتقا یافته است و 5 باب نیز در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به تصویب رسیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: تعداد موسسات فرهنگی از 9 باب در سال 84 به 21 مورد در سال 89، نمایشگاه کتاب از 36 مورد به 52 مورد در سال 89، تعداد کتاب فروشی از 220 مورد به 250 مورد، تعداد انجمن های هنری از 5 مورد در سال 84 به 23 مورد در سال 89 و تعداد کتابخانه از 44 مورد به 48 مورد در سال 89 ارتقا یافته است.

حجت الاسلام آفتابی، با اشاره به اینکه در سال 84، 52 باب کانون در استان کرمانشاه وجود داشت در حالی که این آمار در سال 89 به 272 کانون رسیده است، بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون‌های مساجد موطف شده‌اند که در یک چهارم مساجد کشور، کانون تاسیس کنند و از این جهت در سال اول برنامه پنجم توسعه تعداد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کرمانشاه از رقم 300 کانون می گذرد و ما به تعهد خودمان عمل کرده ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها