کد خبر: ۱۹۸۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۲۶ دی ۱۳۹۲
یک مقام آگاه دولتی با اشاره به مذاکرات روسیه و ایران در زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی، از جمله امکان عقد قرارداد نفتی، تاکید کرد که مواضع آمریکا در این خصوص تاثیری بر تصمیم مسکو برای توسعه روابط تجاری با جمهوری اسلامی ندارد.
 به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، یک مقام دولتی در مسکو تایید کرد که روسیه و ایران در حال انجام مذاکراتی در زمینه فعال سازی همکاری‌های اقتصادی، از جمله انعقاد قرارداد نفتی-کالایی هستند که در صورت امضای آن روسیه حجم قابل توجهی نفت خام از ایران وارد خواهد کرد.

به گفته این مقام، دولت روسیه قصد دارد به مذاکرات خود با مقامات تهران در این زمینه ادامه دهد و مواضع طرف آمریکایی در این رابطه، تاثیری بر این مذاکرات نخواهد داشت.

این دیپلمات روس افزود: روسیه با توسعه همکاری‌های اقتصادی خود با ایران، از جمله خرید نفت، هیچیک از تحریم‌های بین المللی علیه این کشور را نقض نکرده است. ما در زمان خود همکاری‌های نظامی-فنی خود با ایران را به توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت محدود کردیم، ولی اکنون دیگر اوضاع تغییر کرده است. ضمن اینکه توسعه همکاری‌های اقتصادی ما با ایران ارتباطی به دولت آمریکا ندارد.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا از امکان انعقاد قرارداد نفتی بین روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده و یادآور شده بود که این مسئله ممکن است بر روند مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران تاثیر منفی بگذارد.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، هر دو این مسائل (قرارداد نفتی و روند مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران) هم در جریان سفر امروز "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به مسکو و هم در جریان سفر در حال برنامه ریزی "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه به تهران مورد بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها