کد خبر: ۱۹۶۹۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۲۲ دی ۱۳۹۲

در حالی که سازمان مبارزه با تروریسم عراق از موفقیت ارتش این کشور در بازداشت مسئول حمایت مالی داعش در استان الانبار خبر داد، سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد، ماموریت نیروهای عراقی در رویارویی با گروه‌های تروریستی دشوار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، یک منبع در سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که ارتش عراق موفق شده ابو صفاء الدمشقی، مسئول امور مالی گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" را در استان الانبار بازداشت کند.

بنا به گزارش این شبکه خبری نیروهای عراقی با بازداشت الدمشقی خطوط کمک‌رسانی به داعش در نزدیکی مرزهای سوریه را قطع کردند.

همچنین فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی شمار زیادی از اعضای "داعش" را در منطقه "الخالدیه" در حد فاصل الرمادی و الفلوجه محاصره کردند.

پیشتر سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرده بود، 25 عضو مسلح داعش در درگیری با نیروهای امنیتی عراق در شهر الرمادی کشته شدند.

از سوی دیگر، محمد العسکری، سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: ماموریت نیروهای عراقی در رویارویی با گروه‌های مسلح در شهرهای استان الانبار بسیار دشوار است چرا که نگرانی نسبت به کشته شدن غیرنظامیان در این شهرها نیز وجود دارد.

وی همچنین از قبایل و ساکنان شهرهای الرمادی و فلوجه خواست تا گروه‌های مسلح را از این شهرها بیرون کنند.

العسکری در ادامه افزود: از آنجایی که مساله به شهروندان عراقی ساکن در شهرهای فلوجه و الرمادی مربوط می‌شود ما باز هم صبر پیشه می‌کنیم چرا که اگر گروه‌های مسلح به مناطق صحرایی یا اماکن دیگر رانده شوند رویارویی با آنها آسان‌تر خواهد بود.

سمیر الشویلی، مشاور رسانه‌ای سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز روز شنبه به شبکه خبری سومریه نیوز اعلام کرد که نیروهای امنیتی برای اولین بار از هواپیماهای بدون سرنشین در پاکسازی گروه‌های مسلح از شهر رمادی استفاده کردند.

وی افزود: این نوع هواپیماها برای اولین بار است که توسط نیروهای امنیتی عراق استفاده می‌شوند و توسط این هواپیماها تصاویر دقیقی از مکان‌های حضور گروه‌های مسلح تهیه شده است.

استان الانبار و مرکز آن شهر الرمادی از 21 دسامبر 2013 شاهد عملیات گسترده نیروهای ارتش عراق برای بیرون راندن گروه‌های مسلح وابسته به القاعده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها