کد خبر: ۱۹۶۵۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۱ دی ۱۳۹۲
سران تهران و مسکو در حال مذاکره برای مبادله نفت ایران در برابر کالای روسیه به ارزش 1.5 میلیارد دلار یک ماه هستند،ایران با این توافق قادر خواهد بود، مشکلات صادرات نفت خود را برطرف سازد.
خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سران تهران و مسکو در حال مذاکره برای مبادله نفت ایران در برابر کالای روسیه به ارزش 1.5 میلیارد دلار در ماه هستند، این توافق ایران را قادر خواهد ساخت، به طور قابل ملاحظه‌ای مشکلات جاری بر سر راه صادرات نفتی خود را برطرف کرده و تحریم های غرب علیه این کشور را نیز تضعیف سازد.

منابع روسی و ایرانی نزدیک به مذاکرات داد و ستد کالا گفتند: گفت‌وگو درباره جزئیات نهایی این تفاهم‌نامه که به موجب آن روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران خواهد خرید و ایران در ازای آن کالا  و تجهیزات روسی دریافت خواهد نمود، به بحث و گفت‌وگو گذاشته شده است.

یک منبع روسی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های خوبی تا این لحظه حاصل شده که به احتمال قوی به موفقیت خواهد انجامید، گفت: ما در حال صحبت درباره جزئیات این توافق هستیم و تاریخ امضای این تفاهمنامه بستگی به این جزئیات دارد.

مقامات کرملین در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

یک مقام ارشد ایرانی نیز که نخواست نامش فاش شود، درباره این توافق گفت: ما علاقه‌مند به امضای این تفاهمنامه در اسرع وقت هستیم.

وی گفت: صرف نظر از اینکه آیا ما می‌توانیم، به توافق هسته‌ای در مذاکرات ژنو دست یابیم یا نه، مقامات کشور ما در حال بحث درباره این موضوع با مقامات روسی هستند و ما امیدواریم این تفاهمنامه به زودی امضا شود.

خرید 500 هزار بشکه نفت خام ایران از سوی روسیه سقف صادرات نفت ایران را تا 50 درصد افزایش خواهد داد و موجب تقویت عمده اقتصاد در حال مبارزه این کشور خواهد شد.

با قیمت فعلی هر بشکه نفت که به 100 دلار در ماه می رسد درآمد ایران در ماه 1.5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

جزئیات بیشتری در مورد تجهیزات و کالاهای ارائه شده از سوی روسیه اعلام نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها