کد خبر: ۱۹۶۲۴۰
زمان انتشار: ۰۲:۰۹     ۲۰ دی ۱۳۹۲
تحلیلگر سوری امور استراتژیک با اشاره به اینکه عربستان سعودی در راس کشورهای حامی تروریسم در جهان قرار دارد، تاکید کرد که آمریکا هدایت کننده و اداره کننده گروه‌های تروریستی در منطقه براساس منافع و اهداف خویش است.
 «بسام ابوعبدالله»، تحلیلگر سوری امور استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تصریح کرد که آمریکا به طور کلی هدایت کننده و اداره کننده تمام گروه‌های تروریستی در خاورمیانه است و آنها را براساس منافع و اهداف خود به میانه‌رو و تندرو طبقه بندی می‌کند.

وی تاکید کرد: آمریکا به این دلیل تصمیم به پایان دادن به موجودیت داعش در عراق گرفت تا رویارویی‌ با این گروه را به سوریه محصور کند و به همین دلیل است که گروه‌ تروریستی جبهه اسلامی را تشکیل داد و هدایت جبهه‌های نبرد در سوریه را به دست گرفت تا سوریه را تحت فشار دهد و به امتیازات مورد نظر خود در این مرحله توسط این گروه دست یابد.

ابو عبدالله در ادامه توضیح دادد که عربستان مهمترین بازیگر در قضیه حمایت از تروریسم در منطقه و مهمترین حامی تروریسم در جهان است و در راس کشورهایی حامی تروریسم در جهان قرار دارد.

این تحلیلگر سوری گفت: غرب در خصوص قضیه مبارزه با تروریسم نقش ریاکارانه و دو رویی را بازی می‌کند و چون هم اکنون می‌بیند، بقای این گروه‌ها به زیان آنهاست، دم از مبارزه با تروریسم می‌زند.

ابو عبدالله در خصوص عربستان نیز گفت:‌ گزارش‌های غربی تاکید می‌کند که خاندان سعودی برای فرار از مشکلات داخلی خود اقدام به صدور تروریسم به دیگر کشورهای منطقه می‌کند و این اولین باری نیست که عربستان دست به چنین اقدامی می‌زند، چراکه دهه‌ها هفتاد و هشتاد قرن گذشته نیز شاهد چنین اقداماتی از سوی آل سعود بود.

وی خاطر نشان کرد که عربستان از ایجاد هرگونه تغییر و تحولی در کشور ناتوان و عاجز است که مهمترین آنها در نزاع شاهزادگان برای رسیدن به قدرت، وضعیت معیشتی و اقتصادی اسفبار مردم عربستان و دلایل اجتماعی نمود پیدا می‌کند.

ابو عبدالله در ادامه افزود: هماهنگی‌های سعودی – اسرائیلی که در این اواخر برملا شد و در حمایت از گروه‌های تروریستی و همکاری سیاسی نمود پیدا کرده، موضوع جدیدی نیست و از پیش وجود داشته است.

وی تاکید کرد که آمریکا تا آخرین لحظه از عربستان سوء استفاده و به اوضاع خاندان سعودی رسیدگی خواهد کرد، اگرچه با هیچ ترفندی نخواهد توانست بر رسوایی‌های خاندان سعودی سر پوش بگذارد و یا مشکلاتی که این خاندان در عربستان با آن مواجه است و سرانجام فروپاشی حکومت آنها را درپی خواهد داشت، حل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها