کد خبر: ۱۹۵۸۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۸ دی ۱۳۹۲
پزشک تیم ملی زیر 22 سال توضیح داد که در ماجرای مصرف قلیان توسط بازیکنان این تیم قصوری مرتکب نشده است. به گفته رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، علیرضا منصوریان هم گفته‌های او را تایید می‌کند.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جلسه دیروز (سه‌شنبه) خود با پزشک تیم ملی زیر 22 سال که برای بررسی مساله مصرف قلیان از سوی بازیکنان این تیم در کیش تشکیل شده بود، اظهار کرد: در جلسه به صورت جزء به جزء این مساله بررسی شد و پزشک تیم ضمن رد مسائل مطرح شده از طرف بعضی از افراد در خصوص مشارکت او در این بحث، گزارش ماجرا را ارائه داد.

وی افزود: پزشک تیم ملی گزارش داد که وقتی وارد مراسمی شد که از سوی اسپانسر برای تیم ملی زیر 22 سال ترتیب داده شده بود، مشاهده می‌کند که متولیان هتل روی میزی که بازیکنان و کادر فنی نشسته‌اند دو یا سه قلیان قرار داده‌اند. او با دیدن این صحنه بلافاصله اعتراض می‌کند و به بازیکنان هشدار می‌دهد که محل را ترک کنند.

هاشمیان ادامه داد: به گفته پزشک تیم ملی پس از گذشت پانزده دقیقه‌ از حضور او در محل، آنجا کاملا تخلیه شده و بازیکنان برای استراحت به اتاق‌هایشان رفته‌اند.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چند بازیکن تیم ملی قلیان کشیده‌اند، گفت: چون قلیان‌ها به صورت اختصاصی برای نفرات نبوده، نمی‌توان گفت چند نفر مصرف کرده‌اند ولی چون تعداد قلیان‌ها محدود بوده می‌توان نتیجه‌ گرفت که تعداد کمی از آنها استفاده کرده‌اند.

هاشمیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا توضیحات پزشک تیم ملی او را قانع کرده است یا خیر، گفت: پس از جلسه با علیرضا منصوریان تماس گرفتم و او تمام حرف‌های پزشک تیم را تایید کرد. البته من همچنان این مساله را پیگیری می‌کنم.

وی درباره تماسش با اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال نیز گفت: دیروز (سه‌شنبه) با ایشان هم صحبت کردم و قرار شد به زودی نشستی داشته باشیم که در آن راه‌های برخورد با این تخلف را بررسی کنیم.

هاشمیان در پاسخ به این سوال که آیا سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ به نهادهای ملی مبارزه با دوپینگ اجازه می‌دهد قوانین جدا از قوانین جهانی وضع کنند و ماده‌ای را به فهرست مواد ممنوعه اضافه کنند، گفت: این مساله به آنها ربطی ندارد. سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ در قوانین ملی دخالت نمی‌کند و اگر ما ماده‌ای را ممنوعه اعلام کنیم و به همین علت بازیکن را محروم کنیم، "وادا" دخالتی در آن نمی‌کند اما بازیکن می‌تواند علیه این تصمیم به دادگاه عالی ورزشی (CAS) شکایت کند. آنجا هم کاری ندارند که چه ماده‌ای ممنوعه بوده یا نبوده که دلیل قطعی این تصمیم را از ما می‌خواهند. جدا از این مساله در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی فعلی برای این مساله راهکار پیدا کنیم. امیدوارم که با بضاعت آیین‌نامه انضباطی موجود بتوانیم این کار را انجام دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها