کد خبر: ۱۹۵۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با انتقاد از عملكرد صدا و سيما كه صرفا به پخش مستقيم و يا غير مستقيم فرمايشات رهبري بسنده مي‌كند، تاكيد كرد:‌ عملكرد صدا و سيما تنها نبايد به پخش فرمايشات منتهي شود بلكه تبيين و تشريح اين فرمايشات وظيفه اساسي صدا و سيما است كه تاكنون اين وظيفه در رسانه ملي ناديده گرفته شده است

به گزارش 598 جواد آرين‌منش نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، ‌با انتقاد از عملكرد صدا و سيما در تبيين نكردن فرمايشات رهبري اظهار داشت: فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع مسئولان نظام و همچنين سخنراني‌هاي ايشان بخصوص در ايام ماه مبارك رمضان بسيار مهم و آينده ساز است.

وي افزود: ايشان در فرمايشات خود به نوعي خط و مشي براي آينده نظام مشخص كردند كه انتخابات و لزوم جلوگيري از ايجاد چالش امنيتي در آن از برجسته‌ترين بخش‌هاي سخنان ايشان است.

اين نماينده مجلس سلامت انتخابات، ارتقاي مشاركت مردم و تامين امنيت انتخابات را از جمله نكاتي دانست كه مقام معظم رهبري در فرمايشات خود در ديدار با مسئولين نظام مطرح فرمودند.

آرين‌منش ادامه داد: طبيعي است كه تمام رسانه‌ها مسئوليت دارند كه رهنمودها و فرمايشات ايشان را تبيين كرده و به صورت گفتماني در جامعه منعكس كنند كه در اين بين نقش صدا و سيما و رسانه ملي بسيار نقش تأثيرگذاري است.

وي اضافه كرد: رهبري در بياناتشان به ارائه نكات كليدي در خصوص انتخابات بسنده كردند و اين وظيفه رسانه ملي است تا به صورت اساسي و گسترده اين فرمايشات را در جامعه تبيين و زمينه تحقق فرمايشات رهبري را ايجاد كند.

نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر اينكه سخنان مقام معظم رهبري خط مشي نظام را مشخص مي‌كند و طبيعي است كه اين نكات بايد در جامعه گفتمان‌سازي شود، گفت: صدا و سيما به جهت اينكه زيرنظر رهبري اداره و رئيس اين سازمان از سوي ايشان تعيين مي‌شود وظيفه مضاعفي در تبيين اين فرمايشات دارد.

آرين‌منش ساخت برنامه‌هاي تحليلي و كارشناسي براي تشريح و گفتمان‌سازي فرمايشات رهبري براي مردم را از اقداماتي دانست كه صدا و سيما مي‌تواند از آنها براي تبيين فرمايشات رهبري در جامعه استفاده كند.

وي با انتقاد از عملكرد صدا و سيما و با بيان اينكه صدا و سيما صرفا به پخش مستقيم و يا غير مستقيم فرمايشات رهبري بسنده مي‌كند، تاكيد كرد:‌ عملكرد صدا و سيما تنها نبايد به پخش فرمايشات منتهي شود بلكه تبيين و تشريح اين فرمايشات وظيفه اساسي صداوسيما است كه تاكنون اين وظيفه در رسانه ملي ناديده گرفته شده است.

اين نماينده مجلس تبيين فرمايشات رهبري را راهي براي ارتقاي سلامت انتخابات و مشاركت بالاي مردم برشمرد و گفت: تبيين دقيق فرمايشات رهبري بايد از طريق ميزگردها و برنامه‌هايي از اين دست در صدا و سيما گفتمان‌سازي شود.

‌آرين منش ادامه داد: مقام معظم رهبري در فرمايشات خود در عيدفطر مسئله امنيت انتخابات را مطرح فرمودند كه صدا و سيما بايد پيش از آنكه اين انتخابات نيز به سرنوشت انتخابات سال 88 دچار شود هرچه سريعتر وظيفه خود را در قبال تعريف امنيت، تبيين راهكارهاي رسيدن به امنيت انتخابات و جلوگيري از توطئه بيگانگان براي برهم زدن امنيت كشور به انجام رساند.

وي افزود: مطمئنا دشمنان توطئه‌هايي براي برهم زدن انتخابات دارند لذا صدا و سيما بايد وظيفه وزارت كشور و شوراي نگهبان را در ايجاد امنيت انتخابات تبيين كرده و نكاتي كه مقام معظم رهبري براي داشتن يك انتخابات سالم را مطرح فرمودند در جامعه گفتمان‌سازي كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها