کد خبر: ۱۹۵۳۰۰
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۶ دی ۱۳۹۲
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص هوشیاری نسبت به حضور جک استراو و هیئت همراه وی به تهران در گفتگو با بی باک اظهار داشت: سفر این هیئت با درخواست خود آنها بوده و هیچ دعوتی از سوی دولت و مجلس ایران نبوده است، اما مسئله خباثت انگلیس سر جای خود باقی است و با چنین سفرهایی پاک نمی شود.

وی گفت: دولت جدید با توجه به تغییر رویکردی که در رابطه با اروپا داشته است، این مسئله را دنبال می کند که مجلس هم حضور این هیئت و هیئت های دیگر را که از اروپا می آیند قبول کند، البته این قبول به خاطر این است که بتوانیم روشنگری هایی را در داخل داشته باشیم.

کوثری تصریح کرد: باید از حضور این هیئت ها استفاده کنیم و واقعیت ها را نشان دهیم زیرا در مجلس های اروپا اکثرا منافقین و ضد انقلاب دائما در رفت و آمد هستند و واقعیت ها در خصوص ایران را وارونه نشان می دهند، در رابطه با مذاکراتی که اخیرا با 5+1 در حال رخ دادن است، این ها می دانند که آمریکا نسبت به دیگر اعضای گروه 5+1 جفا کرده است، زیرا فقط به نفع خودش در حال مذاکره است و اروپا را تحت فشار قرار داده که در مسئله تحریم با آمریکا همسو شود که ضرر این همسویی به خود اروپا هم آسیب رسانده است و کشوری مانند چین بازار بزرگی مانند ایران را به دست گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: تیمی که جک استراو را همراهی می کند تیم قوی تجاری است و نباید محور دیدارها فقط سیاسی و تشریفاتی باشد بلکه باید فضا طوری باشد که تجار و سرمایه گذاران غربی، خودشان مشتاق حضور در بازارهای ایران باشند.

کوثری تاکید کرد: به دستگاههای ذینفع تاکید شده که به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود که اشتباهی که در خصوص هیئت پارلمانی اروپا رخ داد تکرار شود، اشتباه بزرگی مانند دیدار با فتنه گران، لذا همه پیش بینی ها و تذکرات در خصوص حضور این هیئت مد نظر قرار گرفته شده است.

وی بیان داشت: واقعیت این است که ایران هرگز از مذاکره ترسی ندارد و از آن استقبال می کند اما از اینکه اینها بخواهند توطئه ای را اجرا کنند باید نگران بود البته زیر بار این توطئه ها نخواهیم رفت، از همین رو با توجه به سابقه انگلیس، پیش بینی هایی برای مقابله با توطئه های احتمالی انجام شده است که به موقع اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سئوال که اخبار مبنی بر ارائه یک بسته پیشنهادی در خصوص مذاکرات هسته ای از سوی استراو وجود دارد؟ گفت: با توجه به اخباری که بنده دارم به هیچ عنوان چنین چیزی ممکن نیست زیرا مسئله هسته ای ربطی به او ندارد که بخواهد بسته ای را پیشنهاد بدهد، بنده شخصا مسئله این حضور را پی گیری کردم، به طور قطع و یقین اعلام می کنم که این حضور ربطی به مسئله هسته ای ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها