کد خبر: ۱۹۵۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
دبيركل مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) با اشاره به ارسال دعوتنامه‌هاي از ايران براي شيخ الازهر گفت: به زودي از شيخ الازهر براي سفر به ايران به صورت رسمي دعوت مي‌كنيم.
 
به گزارش 598 حجت‌الاسلام محمدحسين اختري در نشست خبري پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) در پاسخ به پرسش فارس، درباره دعوت اخیرش از شیخ الازهر و اعلام الازهر درباره اینکه دعوت‌نامه‌ای دریافت نکرده‌ایم، گفت: از دکتر احمد الطیب در چندین نامه برای حضور در ایران دعوت شده و ایشان نیز در صحبت با برخی هیئت‌های ایرانی در مصر برای این سفر ابراز علاقه کردند و احساس مي‌شود آمدن ايشان مشروط به دریافت دعوتنامه رسمی است که به زودی اين امر صورت خواهد گرفت.
 
بر پايه اين گزارش، چند ماه پيش حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن اختري در گفت‌وگو با روزنامه مصري الاهرام گفته بود: «از «احمد الطيب» شيخ الازهر و «علي جمعه» مفتي اعظم مصر براي سفر به ايران دعوت كرده‌ام كه تاكنون پاسخي در اين باره دريافت نشده است». پس از اين سخنان، الازهر اعلام كرد هيچ دعوتي مبني بر ديدار از ايران دريافت نكرده است.
 
* شبکه ماهواره‌ای «اهل‌بیت» با روح تشيع سازگار نیست
 
حجت‌الاسلام اختری همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره شبکه ماهواره‌ای «اهل‌بیت» گفت: این شبکه ماهواره‌ای مورد تایید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیست و به عقیده ما برخی از مطالبی که توسط این شبکه بیان می‌شود با روح عقلانیت و منطق تشیع و یکپارچگی و وحدت مسلمانان سازگار نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها