کد خبر: ۱۹۴۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598، اعتماد نوشت: گزارش حمزه شكيب، رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر درباره ساخت و ساز غيرمجاز در خيابان‌هاي «ديباجي» و «دولت» تهران و پيامد آن واكنش هيربد معصومي، معاون معماري و شهرسازي شهردار، بار ديگر موضوع ابلاغ نشدن طرح تفصيلي پايتخت را به سوژه‌يي خبري تبديل كرد؛ موضوعي كه منجر شد شكيب تذكر رسمي و كتبي خود به محمدباقر قاليباف را تقديم هيات رييسه شورا كند. در جلسه علني ديروز شوراي شهر تهران، حمزه شكيب با اعتراض به ساخت و ساز غيرمجاز در برخي مناطق شهر تهران خارج از ضوابط طرح تفصيلي، مستنداتي از چهار پلاك ثبتي منطقه 3 تهران ارايه كرد كه در آنها برخلاف تصريح طرح تفصيلي، ساختمان‌هاي بلندمرتبه ساخته شده است. وي اعلام كرد كه اين نوع اقدام‌ها به معناي فروش شهر است در حالي كه مردم به هيچ عنوان از اين موضوع راضي نبوده و دوست ندارند به بهانه ساخت تونل‌ها و بزرگراه‌ها و همچنين برگزاري جشن در بوستان‌هاي شهر، تهران فروخته شود.

رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه شهرداري در حضور رهبر انقلاب تعهد كرده است كه طرح تفصيلي تهران را در اسرع وقت عملياتي كند، افزود: شهر تهران دو طرح تفصيلي ملاك عمل و جديد دارد اما به هر دوي آنها بي‌اعتناست. پرسش اساسي اين است كه چرا شهرداري به ضوابط و قوانين شهرسازي پايبند نيست؟ با صدور پروانه‌هاي ساخت و ساز غيرمجاز چه چيز را دنبال مي‌كند و آيا قصد دارد از اين طريق كسب درآمد كند؟ اين پول‌ها را براي چه مي‌خواهد؟

در برابر اين سخنان شكيب، هيربد معصومي، معاون معماري و شهرسازي با انتقاد از طرح مساله فروش تهران از سوي شهرداري، گفت: طرح تفصيلي هنوز در كميسيون ماده 5 تصويب نشده است. اگر من اختيار داشتم همين امروز طرح را امضا كرده و براي اجرا ابلاغ مي‌كردم اما نمي‌توان بر خلاف قانون و مسائل حقوقي انتظار داشت كه طرح ابلاغ شود. معاون شهردار تهران با تاكيد بر اينكه به نسبت وسعت 600 كيلومتر مربعي تهران ميزان تخلفات ساخت و ساز در آن به مراتب كمتر از ساير شهرهاست، افزود: اين جزو افتخارات شهرداري تهران است كه در مقايسه با فعاليت ساير دستگاه‌هاي همكار عملكرد بهتري در موضوع برخورد با ساخت و ساز غيرمجاز داشته است.

چمران: مايوس شدم

در همين حال مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران نيز كه خود طي روزهاي گذشته در جلسه كميسيون ماده 5 شركت كرده و از نزديك در جريان تصويب طرح تفصيلي قرار گرفته بود، در جلسه شورا اعلام كرد: تخلفات در حوزه طرح تفصيلي و ابلاغ نشدن آن باعث شده تا گاهي اوقات نسبت به آن مايوس شوم. وي در عين حال پس از پايان جلسه علني شورا در گفت‌وگو با «اعتماد» گفت: طرح تفصيلي بايد بطور دقيق و قطعه به قطعه در كميسيون ماده 5 بررسي شود و اعضاي كميسيون هم تاكنون 17 جلسه كه برخي از آنها تا شش ساعت ادامه داشته‌اند را برگزار كرده‌اند. چمران با بيان اينكه از كميسيون ماده 5 خواسته‌ايم براي تسريع در بررسي و تصويب طرح جلسات شبانه‌روزي داشته باشند، افزود: اميدواريم هر چه سريع‌تر شهر تهران از سردرگمي نجات پيدا كند و اين طرح ابلاغ شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها