کد خبر: ۱۹۴۰۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در سومين جشنواره تجليل از خبرنگاران برتر حوزه وزارت علوم طي سخناني با بيان اينكه قصد دارد درباره عاقبت به خيري سخن بگويد، از وسايل كسب عاقبت به خيري همچون دعا سخن گفت و عاقبت به خير شدن را بهترين دعا توصيف كرد.

وي با اشاره به كساني كه در طول سال‌هاي بعد از انقلاب به دليل بعضي اقدامات خود عاقبت به خير نشدند، تصريح كرد: رمز عاقبت به خيري ولايتمداري است؛ اگر كسي تا آخر عمر ولايتمدار باشد و بماند عاقبت به خير مي‌شود. اما كساني وجود دارند كه در مسائل ديني از ما بالاترند اما متأسفانه در عملكرد خود از ولايت زاويه گرفته و به قهقهرا رفتند.

وزير علوم رمز عاقبت به خيري را نگاه به انگشت اشاره مقام معظم رهبري و ولايت دانست و ابراز اميدواري كرد كه همگان در اين مسير حركت كرده و بمانند.

دانشجو در ادامه سخنان خود درباره اطلاع رساني نيز گفت: ما به اطلاع رساني در جوامع متمدن نياز داريم تا مردم از وقايع پيرامون خود باخبر شوند كه در اين بحث رسانه و روابط عمومي مطرح مي‌شود كه عملكرد رسانه‌ها در اين بين مي‌تواند تصويري را در ذهن مردم ايجاد كند؛ گاه اين تصوير منصفانه و واقعي و گاه غيرمنصفانه و غيرواقعي است.

وي با بيان اينكه وظيفه رسانه نقد كردن است و اين در حالي است كه روابط عمومي‌ها به دنبال تعريف هستند، خاطرنشان كرد: روابط عمومي‌ها  به دنبال طرح نقاط قوت و رسانه‌ها به دنبال بيان نقاط ضعف هستند، هر دو مي‌توانند صحيح عمل كنند. يعني هم روابط عمومي‌ها درنقاط قوت اغراق نكنند و هم رسانه‌ها نقد منصفانه را مطرح كنند و در كنار آن نقاط قوت را نيز بگويند.

وزير علوم با تأكيد بر اينكه نقدها و تعريف‌ها بايد منطقي و منصفانه باشد، تأكيد كرد: رسانه‌ها و روابط عمومي‌ها بايد به دنبال اين باشند كه اطلاع رساني خود را در راستاي اميدبخشي به جامعه انجام دهند و نگرفتن اميد از مردم عملكرد صحيحي است.

دانشجو خواستار ديدن نقاط ضعف و قوت در كنار هم و بعد بيان نقدهاي منصفانه از سوي رسانه‌ها شد.

وي همچنين از خبرنگاراني كه وزارت علوم را نقد مي‌كنند تشكر كرد و قول داد تا نقاط ضعف موجود در اين وزارتخانه را به نقاط قوت تبديل كند.‌
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها