کد خبر: ۱۹۳۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
باتوجه به مطالعات انجام شده توسط  IPS اخباری منتشر شده است که در مورد احکام صادره برای اعدام نظامی در آمریکا تعصب نژادی قابل توجهی صورت می گیرد که این موضوع از طرف گروه های مدافع حقوق بشر محکوم شده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، Kanya D'Almeida در مقاله به آن اشاره کرده و نوشته است: قضاوت دارای فرمول خاصی نیست اما همواره تحت تاثیر تعصبات بوده است که اغلب یا در اصل همیشه این سیاه پوستان بوده اند که قربانی این تعصبات بوده اند.

البته در سال 1976 در دادگاهی دیوان عالی کشور در آمریکا مجازات اعدام در دادگاه های نظامی تحریم شده است اما در حال حاضر این قانون رعایت نمی شود.

مطالعاتی توسط افرادی مانند David Baldus یکی از محققان برجسته در موضوع مجازات اعدام و همینطور خانم Catherine Grosso استاد دانشکده حقوق دانشگاه میشیگان انجام شده است که می گوید که 10 نفر از هر 16 نفر افرادی که به مجازات اعدام نظامی محکوم شده اند هرکدام یک خصوصیت داشته اند و آن این بوده است که همه آنها از اقلیت ها بوده اند

در واقع تحقیقات انجام شده توسط یک تیم تیم از کارشناسان و اساتید حقوقی و آماری ثابت می کند که اقلیت ها در ارتش امریکا به میزان دو برابر بیشتر امکان دارد که به مجازات اعدام محکوم شوند. این آمار نشان دهنده بالاتر بودن درصد نژادپرستی در نیروهای نظامی آمریکا بیش از دادگاه غیرنظامی می باشد.

این عدم تعادل هیچ معنی ای به جز ایجاد یک روند جدید ندارد. ارتش در این سه دهه گذشته به اعمال تعصب در سیستم قضایی خود اذعان کرده است. با این حال این مطالعه به این نتیجه رسیده است که تلاش های ارتش برای اصلاح سیستم قضایی خود پس از سال 1986 ناکام بوده است.

استادان مختلف در تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که دولت برای مجازات متهمان سه سیستم نژادپرستانه را رعایت می کند که به این شرح است که اگر فرد سفید پوستی قانونی را رعایت نکند به بررسی آن می پردازند البته به نژاد فرد قربانی توجه نمی کنند سطح دیگر این است که یک سیاه پوست به یک سفید پوست آسیب برساند که دادگاه شیوه رفتاری دیگری را در این موضوع اتخاذ می کند و سطح آخر هم جرم هایی می باشد که یک سیاه پوست بدون آسیب به یک سفید پوست انجام داده است.

با توجه به آمار اعدامی های بین سالهای 1984 و 2005 این موضوع مشخص می شود بعضی از دادگاه ها وضعی بسیار فجیع در این زمینه دارند که برای مثال از احکامی که دادگاه Byron White صادر کرده که 16 مورد آن مربوط به قتل هایی بوده است که یکی از متهمان سیاه پوست بوده است تمام آن سیاه پوستان به اعدام محکوم شده اند

البته در مطالعات مشخص شد که از این 16 مورد خود قربانیان به جز یک مورد همه سیاه پوست بوده و از این نظر که نظر دادگاه فقط به خاطر سفید پوست بودن قربانیان باعث اعلام رای اعدام شده است مطمئنا رد می شود.

Richard Dieter مدیر اجرایی مرکز اطلاعات مجازات مرگ (DPIC) به IPS اعلام کرده است که این تبعیض نژادی که در سیستم مدنی ما دیده میشود برای سالها بوده است به نوعی این موضوع شایع شده است.

او همینطور اعلام کرده است که نژاد برجسته ترین عامل موثر بر تصمیم گیری مجازات مرگ بوده است.

او افزود که قضاوت دارای فرمول خاصی نیست اما همواره تحت تاثیر تعصبات بوده است که اغلب یا در اصل همیشه این سیاه پوستان بوده اند که قربانی این تعصبات بوده اند.

با توجه به آمار اعلام شده هم اکنون 58 نفر در انتظار اعدام می باشند که 23 نفر آنها سفید پوست و 35 نفر آنها سیاه پوست می باشند (حدود 60 درصد)!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها