کد خبر: ۱۹۳۲۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۸ دی ۱۳۹۲
نقاشی‌های رو صخره‌ای که توسط انسان اولیه ترسیم شده است برای نخستین بار در شرق ناحیه قطبی روسیه کشف شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، نقاشی‌های رو صخره‌ای انسان اولیه برای نخستین بار در شرق ناحیه قطبی روسیه کشف شده است.

عمر یکی از پناهگاه ها 3-2 هزار سال است؛ نقاشی رو صخره‌ای تصویری از آدمها و پرسوناژهای دنیای پیرامون و جانوران از اسطوره‌های باستانی است. نمونه‌های دیگر نقاشی‌ها نشانگر گرافیت‌های ماقبل تاریخ و «پرتره» انسان است.

دانشمندان انستیتوی تحقیقات انسانی و مسائل اقوام کم جمعیت شمال آکادمی علوم روسیه در اراضی «یاکوتیا» در شرق روسیه بطور همزمان 2 «گالری» باستانی را پیدا کردند.

کارشناسان نواحی قطبی در شمال – شرق یاکوتیا مورد مطالعه قرار دادند.

آنها اولین نمونه نقش‌های صخره‌ای را در ارتفاع 1100 متری از سطح دریا مشاهده کردند که عمر آنها 3-2 هزار سال است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، گالری ماقبل تاریخ به عقیده دانشمندان در واقع حالت تزیین پناهگاه باستانی را داشته است.

«ویکتور دیاکونوف» کارمند ارشد علمی انستیتوی تحقیقات انسانی در این‌باره تعریف کرده و گفت: نقاشی‌ها چند لایه هستند و در زمانهای مختلف یعنی یکی روی دیگری کشیده شده‌اند.

وی افزود: دو مجموعه نقاشی پیدا شده که در یک مجموعه، انسان، ارواح و جادوگران و در دیگری جانوران اسطوره‌ای و پرندگان نقش شده‌اند.

بخش اصلی بدن انسان سر و ته دیده می‌شود که ممکن است ارواح مردگان باشد که به دنیای «پایین» سرازیر شده‌اند.

یک مجوعه نقاشی دیگر در ناحیه «چرسکی» یافت شده است. این نقاشی به لحاظ سبک اجرا با نقاشی‌های قبلی فرق دارد و گرافیتی ماقبل تاریخ است.

هیکل عظیم الجثه انسان در حالی که دست خود را به جلو دراز کرده است.

دانشمندان سعی می‌کنند این نقش را با اسطوره‌های باستانی مرتبط کنند.

«یوری اسلِپتسوف» کارمند بخش قوم شناسی انستیتوی تحقیقات انسانی در توضیح این یافته گفت: به احتمال قرین به یقین، این یکی از پرسوناژ های افسانه محبوب در باره دختری است که با خورشید مسابقه داد و سنگ شد؛ این دومین نقاشی گرافیتی یاکوتیاست.

به حدس دانشمندان احتمالا این نقاشی توسط قبیله ناشناسی رسم شده است که قبل از «زوِن» ها و «یوکاگیر»‌ها – اقوام شرق سیبری، از دوران باستان ساکن این منطقه بودند.

تحقیقات اصلی قوم شناسی هنوز باید به انجام برسند؛ متخصصان یافته‌ها را با باورها مقایسه خواهند کرد و اوایل سال آینده می‌توانند بطور دقیق قدمت و مفهوم اساطیری این یافته‌ها را پیدا کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها