کد خبر: ۱۹۲۴۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۵ دی ۱۳۹۲
مراجع حقوق بشری، سازمان ملل و حزب کارگر از دولت انگلیس به دلیل خودداری از پذیرش پناهجویان سوری انتقاد کردند.

 

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دولت انگلیس به دلیل عدم پذیرش پناهجویان سوری، از سوی مراکز حامی حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. این مراکز می‌گویند لندن سیاست «جای خالی نداریم» را در پیش گرفته و برخلاف بسیاری از کشورها از پذیرش آوارگان سوری سر باز می‌زند.

کابینه ائتلافی انگلیس اخیرا تصمیم گرفته به 16 کشور از جمله ایالات متحده، فرانسه و آلمان که با پذیرش 10 هزار پناهجوی سوری موافقت کرده‌اند، نپیوندد.

این سیاست انتقاد حزب کارگر را نیز که در حال حاضر اپوزیسیون به شمار می‌آید، برانگیخته است. این حزب می‌گوید انگلیس باید دستکم 400 تا 500 پناهجوی سوری را بپذیرد.

دولت انگلیس اعلام کرده است که پناهجویان سوری باید به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، اردن، لبنان و عراق منتقل شوند. لندن می‌گوید به پناهجویان به صورت مالی و از طریق ارسال کمک‌های بشردوستانه کمک می‌کند، نه با پذیرش آن‌ها برای حضور در انگلیس.

با این وجود، «یوت کوپر» وزیر کشور کابینه سایه انگلیس (مخالفان دولت)، به ایندیپندنت گفته است: ما به درستی باید به تلاش‌های انسان‌دوستانه‌ و سخاوت مردم انگلیس افتخار کنیم. اما در عین حال ما باید نقش خود را نیز در کنار دیگر کشورهای عضو برنامه سازمان ملل ایفا کنیم و محلی امن برای گروهی از پناهجویان آسیب‌پذیر سوری فراهم کنیم.

وی افزود: دولت انگلیس نمی‌تواند به این مردم پشت کند. اخلاق حکم می‌کند ما درخواست سازمان ملل برای کمک به پناهجویان سوری را اجابت کنیم.

شورای پناهجویان انگلیس هم اعلام کرده است که تنها 0.1درصد از پناهجویان سوری تاکنون توانسته‌اند به انگلیس بروند. این شورا به مردم انگلیس توصیه کرده است از نمایندگان خود در پارلمان بخواهند که به پناهجویان سوری کمک کنند.

سازمان ملل نیز از این سیاست لندن انتقاد کرده و بازنگری انگلیس در تصمیم خود را خواستار شده است. کمیسیونر ارشد سازمان ملل گفته است نباید تنها به کمک‌های مالی به پناهجویان اکتفا کرد، بلکه آن‌ها به محل اسکان هم نیاز دارند.

تاکنون 16 کشور با درخواست سازمان ملل برای اسکان پناهجویان سوری موافقت کرده‌اند. به زودی استرالیا 500، سوئد 400، فرانسه 500 و آلمان 5000 پناهجوی سوری را می‌پذیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها